مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند گفت: در سال گذشته حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان مجموعه پتروشیمی شازند سود دهی داشته است که در عمر این شرکت بی سابقه است
کد خبر: ۹۱۵۶۸۵۱
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ابراهیم ولدخانی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از واحدهای شاخص تولیدی در استان مرکزی پتروشیمی شازند است گفت: علاوه بر تامین نیازهای داخلی استان سایر نیازهای واحدهای کشور و حتی منطقه را تامین می کند.

وی افزود: علیرغم اینکه اعتقاد داریم مکان احداثی پتروشیمی شازند مناسب نیست ولی مزیت هایی در این منطقه ایجاد کرده که بسیار قابل توجه است.

ولدخانی با بیان اینکه ایام تعمیرات اساسی این مجتمع از ابتدای مرداد ماه شروع می شود گفت: بیش از دو هزار نفر در تعمیرات اساسی مجتمع پتروشیمی شازند مشغول می شوند و این تعمیرات با سنوات گذشته تفاوت دارد چراکه تعمیرات ریز ترین واحدها هم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 650 قطعه تخصصی از خارج وارد میشد با اعتبار بسیار کمتر توسط متخصصین داخلی تولید می شود افزود: همچنین در سال گذشته خوراک واحدهای پتروشیمی ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و هم اکنون با ارز دوازده هزارتومانی خوراک را تهیه می کنیم و افزایش محصولات این مجموعه ۶۷ درصد بوده است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان مجموعه پتروشیمی شازند سود دهی داشته است که در عمر این شرکت بی سابقه است و اگر این سود دهی به دست آمده نتیجه مدیریت و زحمات همکاران در این مجموعه است گفت:اگر زیان و سودی می کنیم این مجموعه قیمت ها را تعیین نمی کند و بلکه قیمت گذار پتروشیمی ایران است و ما موظف هستیم به صورت آنلاین قیمت ها را در بورس ارائه کنیم.

وی افزود:  با اینکه می دانیم تولید برخی از محصولات پتروشیمی مضر است ولی به دلیل اینکه نیازهای اصلی محسوب می شوند تولید آنها ضرورت دارد.

ولدخانی با اشاره به اینکه تا جایی که توانسته ایم هزینه ها را محدود کرده ایم الا هزینه کارگران و پرسنل و این مجموعه ماهیانه ۵۰ میلیارد تومان هزینه پرسنل را پرداخت می کند گفت:در طی دو سال گذشته ۷۵۰ نفر نیرو به طور دائمی جذب شده و ۲۰۰ نفر هم به طور موردی روز مزدیمشغول به کار شده اند.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون فروش شرکت از ۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفته و در ۶ ماه گذشته بیش از ۳۷۰ میلیون دلار صادرات داشتیم افزود: به تایید بانک مرکزی در بین شرکت های پتروشیمی بیش از ۸۰ درصد ارز وارد کشور شده که ۲۰ درصد آن هم برای تعمیرات اساسی اورهال باقی مانده و بیش از ۵۰ درصد ارز استان مرکزی از طریق پتروشیمی شازند تامین می شود.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند تک نرخی شدن ارز که یک شبه انجام شد را عاملی مهم در افزایش دلالی در فروش محصولات دانست و افزود: حتی به جایی رسید که فروش محصولات در خارج از کشور هم تحت تاثیر قرار گرفت و از زمان تحریم های دوم آبان ماه گذشته فشارها به حدی زیاد شده بود که ما توان گرفتن یک کشتی هم برای فروش محصولات نداشتیم .

وی با اشاره به اینکه امروز در انبار مجموعه پتروشیمی شازند محصولی وجود ندارد گفت: این ثمره اقدامات موثر مجموعه است ولی در خیلی از پتروشیمی ها محصولاتشان مانده و دلیل آن تحریم های هوایی و دریایی و دیگر مسائل است.

ولدخانی در خصوص اثرگذاری تحریم ها در فروش محصولات بیان داشت: امروز ۱۲ کشور برای محصولات بازار پیدا کرده ایم  و اگرچه کم است ولی در شرایط تحریم مطلوب است چراکه متاسفانه برای دور زدن تحریم ها تنها یک هفته می توان از یک روش استفاده کرد و بلافاصله روش دور زدن لو می رود.

وی در خصوص شایعاتی که برای مجموعه در فضای مجازی منشتر می شود گفت: با فشارهایی که از جاهای مختلف به این مجموعه وارد می شود سعی کرده ایم اصولی با این مسائل برخورد کنیم و به کسی باج نداده ایم و این مجموعه در اشتغال و جذب هیچگونه رانت و سفارشی را قبول نمی کند و تنها مبنا آزمون و مصاحبه است و به دنبال حمایت ازهیچ حزب و گروه خاصی نیستیم و خدمت به کشور را تنها در نظر داریم.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند ایجاد اشتغال ۷۵۰ نفری در مجموعه پتروشیمی شازند یک دستاورد مهم برای جلوگیری از هزاران فساد در کشور دانست و ادامه داد:  فعالیت در مسائل اجتماعی از اولویت های مهم است و متاسفانه ۳۵۰ معتاد در این مجموعه وجود داشته که با همت مجموعه پتروشیمی ۲۵۰ نفر از آنها پاک شده اند چراکه اعتیاد جرم نیست و به کسانیکه که معتاد شده اند دوماه مرخصی اعطا شده و حقوق هم به آنها پرداخت شده و همچنین مسابقات ورزشی و فرهنگی برای آنها در نظر گرفته شده و حتی یونیدو هم ازاین مجموعه اخراج نشده ولی متقاضی زیاد است.

وی در این خصوص تصریح کرد: آگاهی کامل به مسئولیت های اجتماعی در مجموعه پتروشیمی وجود دارد و علیرغم اتهاماتی که بر ما وارد می شوند تمامی استانداردها را رعایت کرده ایم.

ولدخانی با اشاره به الزامات محیط زیستی عنوان کرد: هیچ واحد پتروشیمی و پالایشگاه در کشور وجود ندارد که مانند مجموعه شازند پالایش شده باشد و پاکی این مجموعه در حد مطلوب است و به شکل آنلاین در سیستم محیط زیست پالایش می شود.

وی ادامه داد: در برخی از واحدها که آلودگی برای کارگران ایجاد می کند بیش از ۱۲ میلیاردتومان برای رفع زیان های آن انجام شده تا آسیبی به کارگران وارد نشود و آب پساب مجموعه پتروشیمی در هیچ یک از روستاها ورود پیدا نمی کند و از نظر محیط زیستی ما فراتر از انتظارات حرکت می کنیم.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند در این خصوص تصریح کرد: پتروشیمی شازند امکانات مناسبی برای روستاهای اطراف ایجاد کرده و اگر حمایت های مجموعه پتروشیمی نبود امروز بسیاری از روستاها دچار مشکلات جدی ای بودند.

 وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته بیش از یک هزار و سی و پنج میلیارد تومان از استان خریداری کردیم و این مبلغ بیش از بودجه یک استان است که دولت برای آن در نظر می گیرد گفت: همچنین دویست میلیارد تومان مالیات پرداخت شده و بیش از 40 میلیارد تومان هزینه غذا انجام شده است.

ولدخانی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار نفر در مجموعه پتروشیمی شازند مشغول به کار هستند گفت: با اقداماتی که انجام دادیم توانسته ایم در بسیاری از قطعاتی که در خارج از کشور تولید میشده اند به خودکفایی برسیم و اقتصاد مقاومتی را به شکل عملیاتی در اینجا پیاده کرده ایم و صادرات به بیش از ۲۵ کشور هم اکنون در حال انجام است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند در پایان خاطر نشان کرد: با کمک نیروهای داخلی بسیاری از ظرفیت ها را در اینجا فعال کرده ایم و اراده خوبی در اینجا شکل گرفته که امروز مجموعه پتروشیمی شازند به عنوان یک الگوی برتر برای سایرین یاد می شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات