خبرهای داغ:
سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی خبر داد

حضور فعال جهاد دانشگاهی استان در نمایشگاه گوانگجو چین

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گفت: محصولات و دستاوردهای پژوهشی خوشه صنعتی فراوری محصولات باغی جهاد دانشگاهی استان و آخرین فناوری های مرتبط در نمایشگاه بین المللی گوانگجو چین به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۸۵۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

 امین رستم زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: معاون پژوهشی واحد در قالب مجری خوشه فراوری محصولات باغی جهاد دانشگاهی به همراه اعضای خوشه و محصولات آنها و نیز آخرین مطالعات، طرح ها و نتایج پژوهشی خوشه و دستاوردهای فناورانه پژوهشی واحد را در معرض دید بازدیدکنندگان این نمایشگاه بین المللی قرار دادند.

وی در تشریح حضور این نهاد در نمایشگاه گوانگجو چین، اظهار کرد: طرح خوشه صنعتی فرآوری محصولات باغی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با حمایت شرکت شهرک های صنعتی در غرفه اختصاصی به صورت مستقل در فضای 30 متر مربع در نمایشگاه حضور یافت که این نمایشگاه بین المللی قدمتی نزدیک به 7 دهه داشته و از سال ۱۹۵۷ سالیانه دو بار در سطح بین المللی با 487 غرفه و 34 سالن برگزار می شود.

وی ادامه داد: مسئولان عالی رتبه مربوطه کشور چین از جمله وزیر صنایع و اطلاعات چین، استاندار گوانگجو، مسئول کنسولگری ایران در گوانگجو و تولیدکنندگان و فعالان صنعتی صنایع بسته بندی و تولید کنندگان از کشورهای چین، مالزی، هنگ کنگ به صورت اختصاصی از نمایشگاه و غرفه واحد بازدید کردند.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت:خوشه فرآوری محصولات باغی کشاورزی جهاد دانشگاهی با نمایش بیش از 60 محصول و دستاورد از فعال ترین واحدها و شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه از لحاظ تنوع محصولات به نمایش گذاشته شده بود.

رستم زاده اظهار کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در قالب این خوشه صنعتی با هدف کسب تجربه، یافتن بازار های هدف جدید، شناخت قوانین و اقتصاد چین، چگونگی نفوذ در آن و برقراری ارتباط با تجار چین و شناخت توانمندی های کشورهای شرکت کننده  در نمایشگاه، یافتن سرمایه گذار مشترک چینی و انتقال تکنولوژی و آشنایی با دستاوردهای فناورانه این واحد و توسعه همکاری های علمی بین المللی در نمایشگاه صنایع متوسط و کوچک و صنایع غذایی گوانگجو چین شرکت کرده بود.

وی گفت: در این نمایشگاه علاوه بر صحبت و مذاکره با  تجار ، تولید کنندگان خارجی و پژوهشگران این حوزه و تجار دیگر کشورها از جمله هنگ کنگ، تایوان و مالزی، نشست هایی در مورد چگونگی برقراری ارتباط و فعالیت مشترک از طرف خوشه صنعتی و گروه های جهاد دانشگاهی اذربایجان غربی برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات