معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلا مازندران در گفت و گو با «بسیج»:

نقش بسیج در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بی بدیل است / امیدآفرینی اجتماعی،مهم ترین هدف برنامه های فرهنگی سپاه

معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلا مازندران،نقش بسیج در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را بی بدیل خواند.
کد خبر: ۹۱۵۶۸۳۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، احسان آهنگر ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار ما ،از برگزاری همایش تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در ساری خبر داد و گفت : این همایش تخصصی بطور همزمان در چالوس  هم برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور  جمعی از  اساتید،فرهیختگان، مبلغین، ائمه جماعات ،مربیان و سرگروه های حلقه های طرح صالحین در این همایش افزود: حاضرین در همایش عضو شبکه بزرگ روشنگری استان هستند که به صورت تخصصی برای گفتمان سازی بیانیه گام دم انقلاب دور هم جمع شدند.

معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلا مازندران با بیان این مطلب همایش بیانیه گام دوم انقلاب ذیل قرارگاه روشنگری است، اضافه کرد: معاونت فرهنگی و  هنری سپاه کربلا یکی از بخش هایی است که در این برنامه مشارکت دارد و بنا بر این است برنامه هایی برای برگزاری سلسله نشست ها بصورت تخصصی در تمامی سطوح برای آحاد جامعه  اجرا شود. 

آهنگر در ادامه سخنان خود  بیانیه گام دوم که از سوی رهبر معظم انقلاب ارائه شد را چراغ راه انقلاب خواند و گفت: ما وظیفه داریم برای برای ادامه این مسیر ارزشمند که انقلاب را به دستان امام زمان(اروحناه له فداه) برسانیم، حق بیانیه گام دوم انقلاب را ادا کنیم.

معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلا مازندران به  ظرفیت بالای بیانیه گام دوم انقلاب برای گفتمان سازی  اشاره و بیان کرد:  نقش بسیج در شبکه روشنگری و برای تبیین گام دوم انقلاب بسیار مهم و بی بدیل است.

وی گفتمان سازی بیاینه گام دوم در عرصه های مختلف را دارای برکات فراوان برای جامعه و مردم دانست و اظهار کرد: نه تنها این گفتمان سازی در زمینه های داخلی بلکه در سطح بین الملل  هم می تواند آثار زیادی داشته باشد.در طی چند سال گذشته با توجه به  اتفاقات اخیری که در منطقه اتفاد فقدان یک رهبر حکیم، شجاع و مدبر دیده می شد بر همین  اساس  رهبر معظم انقلاب، سرمایه بزرگی برای نظام محسوب شده که خیلی از کشورها از آن بی بهره هستند.

معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلا مازندران یکی از اهداف  در حال حاضر نظام مقدس جمعوری اسلامی را  عملیاتی کردن بیانیه گام دوم  خواند و تصریح کرد: ضرورت فهم دقیق بیانیه گام دوم انقلاب لازمه و مقدمه عملیاتی شدن آن است.

آهنگر با تاکید براینکه باید بتوان گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب را گفتمان غالب در جامعه کرد، افزود:  باید مردم را به این باور رساند که این بیانیه ، ضامن تداوم انقلاب و در راستای تحقق دولت اسلامی ،جامعه اسلامی و رسید ن به تمدن نوین اسلامی  می باشد که از آرمان های مهم انقلاب اسلامی است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش کلیدی جوانان که مورد خطاب  رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب هستند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب یک راهبردی در پیشبرد بیانیه و شاخص های جوانان جهادی،متدین و انقلابی که اثرگذار باشند را برای همه مشخص کردند.

معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلا با تاکید براینکه اجرای اکثر برنامه های مجموعه معاونت فرهنگی جوان محور است ،بیان کرد:برنامه های فرهنگی در سواحل،تفرجگاه ها و همچنین محلات حاشینه نشین و کم برخوردار  با حضور جوانان در بخش های مختلف اجرا می شود.

آهنگر برنامه های که غالبا به دستان جوانان پرانگیزه ، دغدغه مند نسبت به اینده انقلاب و مردم اجرا می شود را مهم ترین اصل در راهبرد برنامه های فرهنگی خواند.

معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلا مازندران به اقدامات این سازمان در محلات کم برخوردار و حاشیه نشین اشاره کرد و گفت:آنچه که در این محلات دیده می شود نبود سبک زندگی در تراز انقلاب است و هدف ما تغییر سبک زندگی آنان به سمت اسلامی و انقلابی شدن  است آن هم  در کنار اقدامات عمرانی و ابادانی که در این نقاط انجام می شود.

وی برگزاری  جشن ها و مراسم هایی در ایام و مناسبت های مختلف و مشاوره های فرهنگی و اجتماعی را از جمله برنامه های فرهنگی سپاه در نقاط حاشیه نشین  برشمرد و اضافه کرد :مهم ترین کار برای این مردم اعتماد سازی و توجه به آنان است که متاسفانه این امر مورد غفلت واقع شده است.

 به گفته معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلا امید آفرینی،فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و عدالت اجتماعی سه بخش مهم از برنامه های فرهنگی این سازمان بوده که در سال 98 در دست اجرا است .

وی در همین رابطه گفت: باتوجه به سیاه نمایی نیروهای مغرض ،معاند و مخالف که در تلاش هستند تا عملکرد 40 ساله نظام را زیر سوال ببرند ،یکی از اولویت های ما  اجرای برنامه هایی در راستای امید آفرینی اجتماعی است.  

معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلا در پایان سخنان خود با ابراز تاسف از پراکندگی و تفرق در فضای فرهنگی مازندران گفت: اگر قرار است در عرصه فرهنگی شاهد اتفاقات مهمی باشیم می بایست یک جبهه سازی فرهنگی در استان شکل بگیرد که لازمه این کار همدلی و اتحاد همه مجموعه های فرهنگی است .

وی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب که دشمن در مقابل نظام، جبهه ای عمل می کند،خاطر نشان کرد:امیدواریم کسانی که در عرصه های فرهنگی مسئولیتی دارند با استفاده از ظرفیت های فرهنگی، حرکت عظیم جبهه فرهنگی انقلاب را آغاز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها