عربستان سعودی در جنگ با یمن و حوثی ها و ناکارآمدی پدافند این کشور در مقابل حملات پهپادی و موشکی انصارالله به فرودگاه های عربستان علیرغم خرید سامانه های پیشرفته با دلارهای هنگفت از آمریکا و عدم مقابل با حملات انصارالله عاجز مانده اند.
کد خبر: ۹۱۵۶۸۱۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

عربستان سعود در مقابل حملات انصار الله عاجز مانده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آرمان سعیدی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه پیام نور پارس آباد در یادداشتی در رابطه به دست به دامن شدن بن سلمان به قایل یمن نوشته است: به دو نکته میتوانیم پی ببریم، عربستان سعودی در جنگ با یمن و حوثی ها و ناکارآمدی پدافند این کشور در مقابل حملات پهپادی و موشکی انصارالله به فرودگاه های عربستان علیرغم خرید سامانه های پیشرفته با دلارهای هنگفت از امریکا و عدم مقابل با حملات انصارالله عاجز مانده اند.

بن سلمان با این اقدامات خود بنظر میرسد به فکر حفظ اعتبار و پوشاندن شکست خود در برابر انصارالله یمن در بین احزاب و شاهزادگان سعودی هست که جایگاه سلطنتش به تزلزل نیفتد.

در نگاه دوم شاهد ان میتوان بود که بن سلمان قصد دارد یک تغییر راهبردی در جنگ با یمن بکار بگیرد و ان هم جلب توجه کردن قبایل یمنی و امتیازدهی به انها و حمایت از این قبایل اختلاف افکنی و مقابله کردن این قبایل با حوثی ها باشد چرا که انصارالله یمن در بخشهای مرزی یمن با عربستان ضربات سنگین نظامی به سعودی ها میزند و عربستان عاجز از دفع حملات از سوی انصارالله هست.

 نکته دوم اینکه چرا ایالات متحده در اینباره نقش میانجی رو بازی نمیکند و سران ایالات متحده در سخنرانی ها و نطق های خودشان از انصارالله یاد نبرده و خواهان پایان جنگ و تنش بین سعودی ها و حوثی ها نیست.

مسئله کاملا اشکار هست تاریخ انرا ثابت کرده که امریکا در تشویق کشورهای متحد خود بالاخص عربی ها در منطقه به جنگ علیه دیگر کشورها در خط مقدم بوده و بیشتر به دنبال فروش تسلیحات خود میباشد ولاغیر حال اقای ترامپ از مواضع خود از حمایت سعودی ها عقب نشینی کرده و سعودی ها را در جنگ با یمن تنها گذاشته و بن سلمان مجبور به جمع اوری و پوشاندن شکست در جنگ با یمن میباشد.

آقای ترامپ آنرا کاملا میداند که سعودی ها در مهار ایران هم عاجز مانده و ترازوی پیروزی ها به نفع گروه های مقاومت با حداکثر تسلیحات نظامی میباشد و اقای ترامپ بدنبال کاهش فشارها از طرف دمکراتها میباشد که به سیاست جنگ طلبی جمهوری خواهان در جهان بدبین و مخالف هستند و ترس از شکست در انتخابات پیش روی را دارد.


آرمان سعیدی
دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه پیام نور پارس آباد

ارسال نظرات