خیر بسیجی حوزه 222 ناحیه امام سجاد(ع) کرج در طول بیست سال اخیر، فعالیت هایی از قبیل محرومیت زدایی و کمک به مردم در بحرانهایی از قبیل سیل و زلزله ،جهیزیه و سیسمونی ، کار آفرینی و... داشته است.
کد خبر: ۹۱۵۶۸۰۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، در گفت وگوی اختصاصی با این خواهر بسیجی  حوزه 222 سوال هایی در زمینه های این کار خداپسندانه داشتیم که به شرح زیر است:

در چه زمینه هایی فعالیتهای خیرانه انجام می دهید؟

محرومیت زدایی و کمک به بحرانهای خدادای از قبیل سیل و زلزله  ،جهیزیه و سیسمونی ، کار آفرینی کلاسهای اقتصاد مقاومتی و هنری برای بانوان بی سرپرست و بد سرپرست

تا کنون چه تعداد جهیزیه و سیسمونی و ... تهیه کرده اید؟

تا کنون 627 جهیزیه و 400 سیسمونی و  برای کمک رسانی به زلزله زدگان، حدود 30 کامیون از کمک های مردمی که جمع آوری شده بود به مناطق زلزله زده ارسال شد

وی گفت: تعداد 25 کامیون از اقلام مصرفی برای سیل زدگان سال 98 به مناطق سیل زده ارسال گردید و همچنین کمکهای نقدی به مبلغ 6 میلیون تومان به این مناطق ارسال شد و مقرر شده در احداث و بازسازی منازل سیل زدگان اقداماتی انجام گردد.

هدف شما از انجام این کمک ها چیست؟

پیامبر گرامی اسلام می فرماید : بهترین کار خدمت به خلق است و با توکل بر خدا و مشارکت مردم توانسته ایم در حد توان به نیازمندان کمک کنیم

به جزء اینگونه کمک رسانی ها چه فعالیت های دیگری انجام می دهید ؟

ما هفته ای یک روز میز خدمت داریم که یک پزشک جهت ارائه خدمات رایگان پزشکی به نیاز مندان در آن حضور پیدا می کند و همچنین آموزشهای کمکهای اولیه را داریم.

آیا به صورت مداوم خانواده ای را تحت پوشش دارید؟

ما هر سه ماه یکبار اقلام مصرفی خوراکی را به افراد ناتوان و نیاز مند تقسیم می کنیم و در این راستا ما 40 خانواده را تحت پوشش داریم، همچنین یک نانوایی داریم که با توجه به ارائه بن خرید رایگان نان به نیازمندان می توانند از آنجا نان رایگان تهیه کنند.

در ادامه این پرسش و پاسخ ها خیر بسیجی حوزه 222 ناحیه امام سجاد(ع) کرج گفت: ما در امور فرهنگی فعالیت داریم از جمله سه شنبه های مهدوی میز کتاب و مسابقات کتاب خوانی و کلاسهای چرم دوزی بافتنی ، عروسک سازی ، گلیم بافی ، قالی بافی و ... را نیز برگزار می کنیم.

وی افزود : همچنین ما در کلاسهای قرآنی و کلاسهای سبک زندگی و معرفی جوانان برای ازدواج به یکدیگر و صندوقهای قرض الحسنه ، کارگاههای طب اسلامی و ... فعالیت می نماییم.

 

ارسال نظرات