خبرهای داغ:
رئیس پلیس فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: اعزام زائران حج تمتع استان های اذربایجان شرقی و اردبیل به خانه خدا از سوم مرداد ۹۸ آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۶۷۷۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اللهوردی خضرلو  در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های پروازی حج تمتع امسال استان گفت: امسال علاوه بر حجاج آذربایجان شرقی، تعداد ۷۰۵ نفر از زائرین استان اردبیل نیز از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی افزود: پرواز‌های رفت حجاج از روز پنج شنبه سوم مرداد آغاز و تا نهم مرداد ۹۸ طی مدت یک هفته با تعداد ۴۷۰۵ نفر زائر که (دوهزار و ۲۹۱ نفر زن و دوهزار و ۴۱۴ نفر مرد) هستند در قالب ۲۶ کاروان از فرودگاه تبریز به سمت مدینه و جده اعزام خواهند شد.

 خضرلو ادامه داد: نخستین پرواز زائرین خانه خدا از فرودگاه تبریز در ساعت شش و ۴۰ دقیقه صبح روز پنچ شنبه سوم مرداد ۹۸ با هواپیمای AB۶ و آخرین پرواز عملیات رفت نیز ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه روز چهارشنبه نهم مرداد ماه ۹۸ توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) انجام خواهد شد.

وی همچنین تاریخ برگشت زائرین خانه خدا به کشور را از ۱۴ الی ۱۷ شهریور ۹۸ اعلام کرد و گفت: امسال حدود ۳۶۸ نفر زائر نسبت به سال گذشته در استان اضافه شده است که رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

خضرلو همراه داشتن مواد مخدر را سبب باز ماندن زائرین از زیارت خانه خدا عنوان و بیان کرد: از آنجایی که در بحث مواد مخدر و دارو‌هایی که مخدر در ترکیبات خود دارند کشور عربستان حساسیت زیادی دارد از آوردن دارو‌هایی که مخدربایستی پرهیز کنند و کسانی که دارای بیماری خاصی هستند نسخه داروی خود را همراه داشته باشند تا دارو‌های مورد نیاز خود را از هلال احمر حج و زیارت دریافت کنند.

خضرلو همچنین میزان پول نقد که زائران باید همراه داشته باشند را نیز ۵ میلیون تومان و ارز خارجی را ۵ هزار یورو اعلام کرد و افزود: حمل فرش و صنایع دستی اکیدا ممنوع است و هر زائر می‌تواند تنها ۱۵۰ گرم طلا و ۱۵۰ گرم زعفران با خود به همراه داشته باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: فرودگاه تبریز به جدیدترین سیستم‌های بازرسی مانند ایکس ری برای بار‌ها -بادی اسکنر برای بدن و دستگاه گیت برای بازرسی معمولی تجهیز شده است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها