مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی استان مازندران خبر داد: گروه های جهادی برای ۶۰ خانواده سیل زده در شهرستان سیمرغ مشغول خانه سازی هستند که تا پایان مرداد این تعداد از واحد‌هاتحویل شود.
کد خبر: ۹۱۵۶۷۵۱
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،محسن حق پرست در گفتگویی از  روند خدمات رسانی به مردم سیل زده مازندران گفت و با اشاره به جلسات مشترکی که با حضور مجمع جهادگران ،بسیج سازندگی و گروه‌های ویژه دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد:در شهرستانی که بیشترین خسارت را در سیل اخیر داشت آن هم  در روستای «رکن کلای» سیمرغ، قرارگاهی  بنا کردیم.

مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی استان مازندران در ادامه افزود: اقدامات جهادی قبل از ماه رمضان آغاز و پس از امتحانات دانشجویان و ماه رمضان حضور گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده مازندران پررنگ‌ تر شد.

حق پرست با اشاره به کمک گروه‌های جهادی دانشجویی استان‌های دیگر مثل تهران و یزد به مردم سیل زده مازندران،خاطر نشان کرد:گروه‌های جهادی دیگر نیز مانند گروه‌های آموزشی، پزشکی، فرهنگی و تخصص‌های دیگر قرار است در ۶۰ نقطه هدف استان مازندران که در واقع محروم و کم برخوردار هستند، فعالیت کنند.

مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به ماموریت های این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این ماموریت ها حضور گروه‌های جهادی ویژه و تخصصی است که بحث‌های عمرانی را پیگیری می‌کنند. به طور مثال گروهی از برادران که به صورت تخصصی در حوزه عمرانی فعالیت می‌کنند را برای بازسازی و مرمت خانه‌های سیل زده معرفی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین گروه های فرهنگی را که اغلب برای کمک رسانی جهت مسائل اجتماعی که در حاشیه شهر‌ها وجود دارد را نیز معرفی کرده تا با هماهنگی معاونت اجتماعی که متولی اجرای این برنامه است، فعالیت کنند.

حق پرست با بیان اینکه یکی از اولویت‌های گروه‌های جهادی استفاده از ظرفیت مردم منطقه  است، اضافه کرد: علاوه بر گروه‌های جهادی حاضر در منطقه، گروه جهادی دیگری نیز از بسیج دانشجویی دانشگاه شهرستان بابل حضور دارند که در واقع یک گروه ویژه از فارغ التحصیلان هستند.

وی از فعالیت گروه های جهادی در استان سیستان و بلوچستان  خبر داد و گفت : این گروه در یکی از روستا‌های توابع شهرستان چابهار مشغول محرومیت زدایی هستند.

مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی استان مازندران در همین رابطه گفت: گروه جهادی که در آنجا مشغول است بیشترین بهره را از اهالی محل می‌گیرند که هم هزینه‌ها را کاهش دهد و هم به وسیله آن مشارکت‌های مردمی را بالا ببرد و هم اینکه روحیه جهادی و فرهنگ جهادی را در آن مناطق احیا کند، تا اگر روزی گروه‌های جهادی حضور نداشتند، مردم منطقه، خود بتوانند این روحیه جهادی را حفظ کنند.

حق پرست  در پایان با اعلام این خبر که  خانه های حدود۵۰ تا ۶۰ خانواده در شهرستان سیمرغ به همت گروه های جهادی در دست ساخت و ساز است، اظهارکرد: نگاه ما نیز این است که در پایان مرداد این تعداد از واحد‌ها آماده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها