برای حمایت از ایده‌های دانش بنیان محدودیتی نداریم

رحمت صادقی در اختتامیه رویداد نوآورانه اشتغالزایی با عنوان «ئاو» اظهار داشت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه از دیرباز مطرح بوده و برنامه‌ها و طرح‌هایی هم اراده شده، اما هیچکدام از ۲ طرف از آن راضی نبوده اند و به اهداف مدنظر نرسیده اند.
کد خبر: ۹۱۵۶۷۴۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان رئیس دانشگاه کردستان افزود: ایراد کار اینجاست که صنعت و دانشگاه به صورت مستقل از هم کار می‌کنند و احساس نیاز به یکدیگر ندارند.

وی اضافه کرد: آنچه که اهمیت دارد ارتباط بین این ۲ نیست بلکه مهم این است صنعت از دل دانشگاه بیرون بیاید و دانشجویان و اساتید طرح‌های پژوهشی را به سمتی ببرند که منجر به ایجاد اشتغال شود.

رئیس دانشگاه کردستان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در شرایط کنونی که اشتغال فارغ‌التحصیلان معضلی اساسی شده است، ایجاد اشتغال کنیم، باید دانشگاه را در پرتو گفتمان سازی به سمت و سوی گفتمان سازی در این باره هدایت کنیم که یکی از بستر‌های گفتمان سازی برگزاری این رویدادهاست.

صادقی با تاکید براینکه باید بخشی از پژوهش‌های دانشگاهی به سمت محصولات و خدماتی برود که شرکت‌های زایشی را در برداشته باشد، افزود: باید با کمک دانشجویان و اساتید در مراحل گوناگون علمی این حرکت دنبال و تا مرحله تجاری سازی پیش رود.

وی به نگاه ویژه مجموعه فناوری دانشگاه و پارک علم و فناوری به رویداد‌های نوآورانه اشتغالزایی، گفت: برای حمایت از ایده‌ها محدودیتی نداریم و به جای تکیه برمنابع زیرزمینی باید به دنبال اقتصاد دانش بنیان باشیم.

رئیس دانشگاه کردستان به مزیت‌های نسبی استان شامل گیاهان دارویی، طیور، آب، باغات، شیلات و گردشگری اشاره و اظهار داشت: در برگزاری رویداد‌ها نباید به این مزیت‌ها محدود شویم بلکه باید مزیت‌آفرینی کنیم.

صادقی تمرین کارگروهی را از دیگر مزایای برگزاری این برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: هنوز در کشورمان در زمینه کار گروهی مشکل داریم.

شناسایی توانمندی‌ها در بستر رویداد‌های نوآورانه اشتغالزایی از دیگر مواردی بود که صادقی به آن اشاره کرد و گفت: آموزه‌های تئوری و فکر و اندیشه در این رویداد‌ها به بستر عمل می‌نشیند و در کسب و کار‌ها به کار گرفته می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار