استاد محمدصابر صابر ملقب به «معلم صابر» معمر انجمن خوشنویسان استان کردستان و از هنرمندان برجسته عرصه هنر‌های تجسمی صبح امروز در سنندج دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۹۱۵۶۶۹۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  استاد محمدصابر صابر از چهره‌های برجسته خوشنویسی استان کردستان بعد از طی یک دوره بیماری، صبح امروز در بیمارستان کوثر سنندج دار فانی را وداع گفت. این استاد خوشنویسی استان کردستان نزدیک به دو سال است که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند.

استاد محمد صابر صابر در سال ۱۳۲۴ در سقز دیده به جهان گشود. وی که در سال ۱۳۵۱ در انستیتو هنر تهران فارغ التحصیل گردیده اند از دوران کودکی زیر نظر دایی خود استاد مهدی کمالی کردستانی مقدمات خوشنویسی را فراگرفته و سپس با ورود به مقطع دبیرستان با توجه به خط زیبایی که داشتند به تشویق استاد احمد حواری نسب مشهور به ابوسعید خوشنویسی را به صورت جدی دنبال می‌نمایند.

در سال ۱۳۶۱ با همراهی استاد کمالی کردستانی، استاد شیخ الاسلامی و استاد معروفی دفتر انجمن خوشنویسان را در سنندج دایر نموده و از سال ۶۴ تا ۷۵ به مدت ۱۱ سال مسئولیت انجمن خوشنویسان کردستان را بر عهده می‌گیرند.

در سال ۱۳۶۸ موفق به اخذ مدرک فوق ممتاز خوشنویسی می‌گردند و در سال ۱۳۷۴ مدک درجه ۲ هنری به ایشان اعطاء می‌گردد.

تدریس در رشته هنر در مقاطع مختلف آموزش و پرورش در استان کردستان و آذربایجان غربی و سالیان متمادی سرگروه هنر آموزش وپرورش استان کردستان و تربیت وفراهم سازی زمینه معرفی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری حاصل سال‌ها تلاش این استاد می‌باشد.


استاد صابر صابر بیش از ۵۰ سال در زمینه آموزش خوشنویسی فعال بوده اند وبه عنوان نماینده انجمن خوشنویسان ایران در استان تا کنون ده‌ها هنرمند خوشنویس در سطوح ممتاز و فوق ممتاز را آموزش داده اند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات