خبرهای داغ:
هفته گذشته یکی از نمایندگان مجلس در نوشته‌ای «تکرار محو یک سرزمین» را هم‌جهت با دشمنی دشمنان قلمداد کرده که «آبشخور مشکوک» دارند و با غیب‌گویی، مدعی حرمت جان انسان یهودی و غیریهودی شده بود.
کد خبر: ۹۱۵۶۶۷۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، «هادی صحرایی» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:


اسرائیل‏، غده سرطانی خاورمیانه است.۱ بر هر مسلمانی لازم‏ است که خود را علیه اسرائیل مجهز کند.۲ کشورهای اسلامی باید در مقابل اسرائیل ‏‌اشغالگر موضع خصمانه داشته باشند.۳رژیم اسرائیل‏ دشمن اسلام است نه دشمن ما.۴ اسرائیل‏ این جرثومه فساد، همیشه پایگاه آمریکا بوده است. من در طول نزدیک به بیست سال خطر اسرائیل‏ را گوشزد نموده‏ام. باید همه بپاخیزیم و اسرائیل‏ را نابود کنیم‏.۵ با صهیونیزم و اسرائیل‏ شدیداً مبارزه می‏کنیم.۶‏ من امیدوارم... این ریشه فاسد اسرائیل‏ از مسجدالاقصی‏ کنده بشود و ان‌شاء‌اللَّه تعالی با هم برویم و در قدس نماز وحدت بخوانیم.۷ چرا باید شما به جای اینکه همه را دعوت کنید به جبهه‏گیری در مقابل اسرائیلی که دشمن اسلام است و دشمن انسان است و دشمن شما و دشمن اعراب است و دشمنی با همه شماها دارد، شما در یک همچو حالی تفرقه بین خودتان ایجاد کنید؟۸ اسرائیل‏ باید از بین برود.۹«اسرائیل‏ غاصب و خون‏آشام»،‏۱۰«اسرائیل‏ خونخوار»،۱۱«رژیم غاصب اسرائیل»۱۲ و...


امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرماید، دل‌ها به مرور خسته می‌شوند و باید با سخنان حکیمانه آنها را احیاء و سرزنده کرد. حتی مرور گذرای سخنان حضرت امام که برگرفته از حکمت ثابت شده است نیز روشنگر است و از این بابت که برگرفته از واقعیاتی محقق شده و یا در حال تحقق است، ایمان‌فزا و برای مؤمنینِ به آن یار سفر کرده غرورآفرین است. بیان محققات وعده‌و وعیدهای ایشان از شدت کثرت و روشنی نیاز به تکرار ندارد و اگر عاقلی باشد اشاره‌ای کفایتش می‌کند. و عاقبت شاه و طاغوت و کارتر و بنی صدر و صدام و سازمان مجاهدین و قائم‌مقام و کویت و شوروی و زندگی آکواریومی سلمان رشدی و... و پیروزی انقلاب اسلامی و صدور آن به جهان و پیروزی در دفاع و درخشش چون خورشید خلف صالح ایشان و جهانگیرشدن اسلام و فتح سنگرهای کلیدی و هسته‌های مقاومت جهانی و حزب‌الله لبنان و... تنها تعدادی از آنهاست. ولی آنچه مهم است خوانش چندین‌باره لمعات آن خورشید جهان‌افروز است که دل‌های مؤمنین را مطمئن‌تر و ایمان مسلمین را مستحکم‌تر و امید مستضعفین را پرفروغ‌تر و قلب غفلت زدگان را بیدار می‌کند و دشمنان عنود و کنود و لدود و لجوج را سرجایشان می‌نشاند. قطعه اول این مقال، تذکاری است از همان واقعیتی که پیر روشن‌ضمیر انقلاب در خشت خام دید و هنوز کسانی هستند که در آینه هم نمی‌بینند. یا نمی‌خواهند ببینند.


اگر تورق صحیفه امام که بخشی از منظومه فکر نورانی خمینی راحل است برای جوانان و مردمِ عادی، لازم است برای مدیران جمهوری اسلامی واجب‌تر از نان شب است و شاید بتوان گفت اگرکسی واقف به اندیشه امامش نباشد، نباید مسئولیتی را بپذیرد که حجت مشروعیتش التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه است. به دیگر سخن چگونه می‌توان مدیریتی را برعهده گرفت ولی اهدافش را نشناخت یا به آن ایمان نداشت؟ چگونه می‌توان عامل بنایی شد و هدف معمارش را ندانست، یا نفهمید و یا قبول نداشت؟ چگونه می‌شود در جمهوری اسلامی نمایندگی مردم را پذیرفت و به اهدافشان پشت کرد و یا توهین نمود؟ چگونه می‌شود نماینده یا مدیری در جمهوری اسلامی ‌باشد و از پیشینه انقلاب کشورش بی‌خبر باشد؟ چگونه می‌شود بعد از گذشت ۴۰ سال، مدیری از جمهوری اسلامی حقوق بگیرد و هنوز مبانی انقلاب را نفهمیده و یا ندانسته باشد؟ چگونه می‌شود که بعد از گذشت ۴۰ سال، در جمهوری اسلامی نماینده یا مدیری بر سر کار بیاید که ذکاوتش در دشمن‌شناسی، کمتر از مردم کوچه و بازار باشد؟ آیا از زمینه‌سازی ظهور و تمدن بزرگ اسلامی چیزی شنیده‌اند؟


اگرچه از برخی مدعیان مدرک به دوش، توقعی نیست که معادله دومجهولی حل کنند ولی توقع هست وقتی‌که یهودیان فلسطین ‌اشغالی، رژیم ‌اشغالگر قدس را نژادپرست و جنایتکار می‌دانند، گُل به خودی نزنند و سطح فهم خود را در نزد افکار عمومی به چالش نکشند. خواندن یک دور صحیفه امام و حدیث ولایت پیشکش برخی، دستکم کمی اخبار دنیا را بشنوند و ببینند که در دنیا چه خبر است. امروزه یهودیان افراطی و ‌اشکنازی و غیر آنها هم فهمیده‌اند که دل‌بستن به قایق سوراخ اسرائیل، آفتابه خرج لحیم است. بودند کسانی‌که خیال می‌کردند آمریکا آن‌قدر قدرت دارد که می‌تواند با فشاردادن یک دکمه و «تنها با یک بمبش تمام سیستم دفاعی ما را از کار بندازه» ولی همان‌ها در همین روزها باید دیده باشند که واقعیت این است «ایران آن‌قدر قوی است که می‌تواند بدون بمب، سیستم دفاعی و راداری آمریکا را از کار بیندازد و با فشاردادن تنها یک دکمه و در کمتر از یک دقیقه گران‌ترین، پیشرفته‌ترین، قوی‌ترین و مدرن‌ترین پهپاد آمریکایی را متلاشی کند و رئیس‌جمهور آمریکا با لکنت از ایران تشکر کند که به آمریکا ترحم کرده و دومی را نزده است و آل‌سعود عزای هزینه پهپاد را بگیرد و امارات از ائتلاف جنایت علیه یمن خارج شود و...». ساعت خواب آقای نماینده.


صحیفه امام و حدیث ولایت، منظومه افکار انقلابی متقن و مستحکم و روشن رهبران انقلاب اسلامی است که امروزه محل مراجعه آزادگان و مستضعفان و انقلابیون جهان است تا حرف حساب را بدانند و پیگیر شوند. و پر است از ‌اشارات و تنبیهاتی که روشنگر است و تبیین‌گر. رژیم صهیونی اسرائیل طبق کلام امام این بزرگان، غاصب است و خونخوار، خون‌آشام، جنایتکار، آدمکش و... که باید از صفحه روزگار محو شود. این را نیز نه تنها مسلمانان شیعه و سنی می‌گویند، که مسیحیان و یهودیان هم معتقدند. معتقدند که حیات و فکر صهیونی، به خاطر ماهیت نژادپرستانه، حقه‌بازانه، مزورانه، تمامیت‌خواهانه، منحرفانه و... که با یک مرور ساده در تلمود و تورات تحریفی و سخنان بزرگانشان و دلایل تاریخی تاراندشان از اروپا می‌توان به آنها پی برد، برای حیات جهانیان خطرناک است. محو رژیم صهیونی اسرائیل به همان دلیلی که عاقلان و سالمان، مارِ در خانه را سر می‌کوبند و موش را از انبار بیرون می‌اندازند و دزد را مجازات می‌کنند و قاتل را قصاص می‌کنند و غده سرطانی را نگه نمی‌دارند و دندان کرمو را می‌کشند، اثبات می‌شود.


عجیب آنجاست که نوادری از مدیران و نمایندگان مجلس، گاهی حرمت جایگاه خود را نمی‌دانند و سخنی به زبان می‌رانند یا فکر مسمومی را منتشر می‌کنند که اگرچه تأسف‌بار و تأمل‌برانگیز و مایه حیرت حتی دشمنان است، ولی از جهتی توجیه این قبیل، باعث روشنگری بیشتر و مرور مبانی برای نسل سوم و چهارم انقلاب می‌شود تا بدانند که این انقلاب برای قدم به قدم خود مبنا دارد و منطق. و شعارهای جهانی، فطری، درخشان و همیشه ‌زنده‌ آن، کهنگی ندارد و چون پدیده‌ای زنده و با اراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ تصحیح خطاهای خویش است و به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان می­‌دهد، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست، مخصوصاً در قبال سخنان بی‌ریشه‌ای که ممکن است آبشخوری غیر از جهل و اینها که گفتیم داشته باشد.


هفته گذشته یکی از نمایندگان مجلس در نوشته‌ای «تکرار محو یک سرزمین» را هم‌جهت با دشمنی دشمنان قلمداد کرده که «آبشخور مشکوک» دارند و با غیب‌گویی، مدعی حرمت جان انسان یهودی و غیریهودی شده بود و این وجیزه در صبر یک هفته‌ای خود به دنبال برخورد منطقی مسئولین مربوط با چنین پریشان‌گویی بود که صورت نگرفت. فارغ از پوپولیستی و عوام‌فریبانه بودن این متن، مشوه و مغلوط بودن آن هم شرم آور است. نویسنده خیال کرده که محو اسرائیل به‌جای محو تفکر، به معنی محو کوه و در و دشت است و نگفته یهودی یا غیریهودی چه ربطی به صهاینه دارد؟ و کجا سخن از یهود شده است؟ و نگفته به نظر ایشان باید با یهودی یا غیریهودی قاتل یا دزد چه باید کرد؟ اگر کودک و نوزاد را با تیر مستقیم زدند چه؟ اگر در صبرا و شتیلا جنایات و خباثاتی کردند که گفتنش خون هر با شرفی را به خروش درمی‌آورد چه؟ اگر برای برقراری حکومت خود دستور داده‌اند، که قتل و فساد را در جهان رواج دهند چه؟ اگر قبله اول مسلمین را اشغال کردند و برای مکه و مدینه و نجف و کربلا و مشهد نقشه کشیدند چه باید کرد؟ بهتر نیست کسی که از پاسخ به این سؤالات عاجز است به کار خود بپردازد و پاسخگوی حمایت خود از قوطی خالی اینستکس و کاپ اخلاقی برجام که نتوانست حتی بنزین هواپیمای خالق خود را تأمین کند باشند؟


کو آن جوانمردی که لُماظه۱۳ دنیا را وانهد و به آنچه که مأمور آن است بپردازد؟ وضعیت اقتصاد و تحریم امروز، جوجه همان تخم دوزرده مذاکره با شیطان و تفاخر به دوستی و شراکت با دشمنانی است که گروهی چندین سال از عمر دولت و مجلس را پای آن هدر دادند و امروز با فرافکنی و سلب مسئولیت، به دنبال تطهیر خود هستند و با گستاخی، دنبال صندلی مجلس و دولت بعدی چشم طمع می‌چرخانند و چون اقبال مردم به خود را برگشته دیده‌اند، به دنبال مخالف‌خوانی و کسب رأی حرام و کثیف هستند. ضرب‌المثل عربی «خالِف تُعرَف» برای همین عده‌ای است که حیاتشان را نه در منطق، که در «مخالفت و مشهور شدن» پی گیرند و به دنبال مظنه خود و کسب وجهه در میان اجنبی می‌گردند. و ننگ به پُستی که چنین حقیرانه به دست آید. وظیفه نماینده مجلس، وکالت مردم و تقنین صحیح و صالح و نظارت بر حسن اجرای قانون است و وظیفه دولت اجرای صحیح قانون. و مجلسی و دولتی، هر دو قسم خورده‌اند که حافظ قانون و مصالح کشور و مردم و مدافع دین و مکتب باشند و مردم منتظرند آقایان و خانم‌ها که ببینند با مسئولیت‌تان چه می‌کنید؟


۱- صحیفه امام ج ۱۰ صفحه ۱۵۹   
۲- صحیفه امام ج ۱۰ صفحه ۱۶۰   
۳- صحیفه امام ج ۱۰ صفحه ۳۹۶   
۴- صحیفه امام ج ۱۱ صفحه ۳۲۷   
۵- صحیفه امام ج ۱۲ صفحه ۱۴۸   
۶- صحیفه امام ج ۱۲ صفحه ۲۰۲   
۷- صحیفه امام ج ۱۳ صفحه ۹۳   
۸- صحیفه امام ج ۱۵ صفحه ۴۵۲  
۹- صحیفه امام ج ۱۵ صفحه ۱۳۰   
۱۰- صحیفه امام ج ۱۵ صفحه ۱۴۴   
۱۱- صحیفه امام ج ۱۵ صفحه ۱۵۳   
۱۲- صحیفه امام ج ۱۵ صفحه ۱۵۴   
۱۳- غذای مانده در پای دندان

ارسال نظرات
پر بیننده ها