خبرهای داغ:
فرمانده سپاه گالیکش:

حجاب نماد پارسایی انسان است

به مناسبت دهه کرامت ، گردهمایی حجاب و زندگی عفیفانه مدافعین حریم خانواده به همت حوزه حضرت زینب (س) و حوزه حضرت فاطمه الزهراء(س) در مسجد صاحب الزمان شهرستان گالیکش برگزار گردید .
کد خبر: ۹۱۵۶۶۶۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، به مناسبت دهه کرامت ، گردهمایی حجاب و زندگی عفیفانه مدافعین حریم خانواده به همت حوزه حضرت زینب (س) و حوزه حضرت فاطمه الزهراء(س) در مسجد صاحب الزمان شهرستان گالیکش برگزار گردید .

سرگرد احمد کوهستانی؛ فرمانده سپاه گالیکش در جمع شرکت کنندگان در این گردهمایی گفت : خداوند تنها برای‌ دین‌ شرافت‌ و كرامت‌ قائل‌است‌ و بر همین‌ اساس‌ پارساترین‌ افراد را باكرامت‌ترین‌ می‌داند و حجاب‌ در تعریف‌ خالق‌انسان‌ یكی‌ از نمادهای‌ پارسایی‌ است‌. زن‌ مسلمان‌واقعی‌، پارسا و با كرامت‌ است‌ وخداوند راضی‌نیست‌ زیبایی‌ و محاسن‌ چنین‌ زنی‌ در منظر و دیدافراد فاسد قرار گیرد تا در بعضی‌ موارد مورداستمتاع‌ و شهوترانی‌ آنان‌ واقع‌ شود.

وی در ادامه در خصوص عفاف گفت: عفاف، بنیادی ترین عامل ایجاد امنیت اجتماعی است. بی پروایی در نگاه، بی توجهی در نوع پوشش و پرده دری در روابط جنسی، امنیت اجتماعی را به خطر می اندازد و بر این اساس عفت مداری از اصولی ترین پایه های حراست امنیت جامعه است.

وی در ادامه به فلسفه پوشش در جامعه اسلامی اشاره نمود و بیان داشت : فلسفه پوشش در اسلام شامل مواردی می شود که هر کدام به جنبه های روانی، خانوادگی، اجتماعی، بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او برمی گردد. در واقع پوشش زن در اسلام در این است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و خودنمایی نپردازد. جنبه دیگر فلسفه پوشش جنبه خانوادگی است که به استحکام پیوند خانوادگی برمی گردد، این کاملا واضح است که زن اگر زیبایی های خود را در خانه و برای همسر خود محدود کند هم به تقویت بنیان خانواده ی خود کمک می کند و هم به آرامش روانی جامعه و هم از ایجاد فساد جلوگیری می کند .

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها