خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بازدید از نمایشگاه مد و لباس فجر:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معتقد است که در زمینه عفاف و حجاب، راهکار‌های ایجابی، همچون حمایت‌های همه جانبه بیش از هر چیز دیگری می‌تواند مؤثر واقع شود.
کد خبر: ۹۱۵۶۶۴۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه بازدید از نمایشگاه مد و لباس فجر این استان با بیان اینكه در زمینه عفاف و حجاب، راهکارهای ایجابی، همچون حمایت‌های همه جانبه بیش از هر چیز دیگری می‌تواند مؤثر واقع شود،‌ گفت: از این رو در این جشنواره تلاش کردیم تا با فضاسازی مناسب به معرفی طراحان و طرح‌های آنان از یک سو و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از سوی دیگر هم فضا را برای ورود استعدادهای این رشته باز کنیم و هم از طرف دیگر شرکت‌ها و مؤسسات فعال در این زمینه را به جامعه بشناسانیم.

وی گفت: در این جشنواره طراحان توانسته‌اند با نگاهی نو به پوشینه‌های قدیمی، محلی و بومی و استفاده از طراحی مدرن مد و لباس، گامی بلند در راستای مد و لباس ایرانی اسلامی بردارند.

سهرابی ادامه داد: همچنین در راستای بالا بردن کیفی طراحی مد و لباس استان، با بهره‌گیری از مدرسان به نام عرصه مد و لباس کشوری، هفت کارگاه جانبی را برنامه‌ریزی کردیم تا علاوه بر طراحی مد و لباس، مباحثی همچون برندسازی و رونق تولید را با هزینه‌ای به مراتب ارزان‌تر برای علاقه‌مندان مهیا کنیم؛ تمام حسن این جشنواره به کارگاه‌هایی است که در آن برگزار می‌شود و امید داریم تا باعث پیشرفت این صنعت و رونق تولید در آن شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلام فارس افزود: بهره‌گیری از نشانه‌ها و نمادهای ملی و بومی در پوشینه‌هایی همچون لباس، روسری، شال و ... در این جشنواره، نشان از وجود علاقه‌مندان با استعداد حوزه مد و لباس فارس دارد.

هادی ورشویی، مدیرگروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: از هفت کارگاه آموزشی برنامه‌ریزی شده تا کنون ٥ کارگاه با ظرفیت کامل کلاسی، برگزار شده است.

وی ادامه داد: داوری نهایی مسابقه زنده طراحی «بانوی برچمدار ایرانی بازهای المپیک توکیو» که روز شنبه، ٢٢ تیرماه جاری در حاشیه سومین جشنواره مد و لباس فارس برگزار شده بود، توسط ارسلان حسینی و سمانه نیکنام به عنوان داوران این مسابقه، پایان یافته و از ٣ برگزیده نهایی در آیین فرجامین جشنواره تقدیر خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها