فیلم سینمایی «کفرناحوم» ساخته نادین لَبَکی، محصول کشور لبنان در نود و دومین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد اکران و تحلیل می‎شود.
کد خبر: ۹۱۵۶۶۱۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، 
طی نشست آموزشی وتحلیلی باشگاه فیلم حوزه هنری یزد، این هفته فیلم سینمایی «کَفَرناحوم» (Capernaum) به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری نادین لَبَکی فیلمساز زن لبنانی، به نمایش در می‌آید و با حضور دکتر محمود دهقان هراتی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.
 این فیلم یک درام اجتماعی و محصول سال ۲۰۱۸ است و داستان پسری فقیر که از پدر و مادرش شکایت می‌کند را به تصویر می‌کشد.
 ستاره فیلم زین الرافعی در نقش زین الحاجی، پسری ۱۲ ساله است که در زاغه‌ای اطراف بیروت زندگی می‌کند. روایت فیلم به صورت فلاشبک (گذشته نمایی) و با تمرکز بر زندگی زین و تلاش او برای شکایت از پدر و مادرش ساخته شده است.
فیلم «کَفَرناحوم» برای رقابت در کسب نخل طلای هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد که جایزه هیأت داوران این جشنواره را از آن خود کرد. زین الرافعی بازیگر نقش اول فیلم نیز در جشنواره فیلم نیو مکزیکو عنوان بهترین بازیگر جوان و در جشنواره بین المللی فیلم آنتالیا عنوان بهترین بازیگر را به دست آورد.
این فیلم سومین اثر نادین لبکی است که نامزد بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۹ نیز شده بود.
علاقه‌مندان به هنر هفتم و مباحث آموزشی سینما می‌توانند این فیلم را سه‌شنبه ۲۵ تیر، ساعت ۱۸ در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی تماشا و در نشست تحلیلی آن شرکت کنند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات