خبرهای داغ:
به مناسبت هفته عفاف و حجاب و در سالروز قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد همایش بزرگ بانوان عفیف اسفراین برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۵۵۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عزیزی، امام جمعه موقت اسفراین در این همایش ضمن تبریک ایام دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه و امام رضا(ع) ابتدا از حضور بانوان در این مراسم تقدیر و تشکر کرد و گفت: یکی از قیام ‏های ‏خونین مردم ایران به رهبری مراجع تقلید، که نقطه عطفی در تاریخ قیام ‏های اسلامی دارد، قیام مسجد گوهرشاد است.

وی با بیان اینکه نقش علما به ویژه شیخ محمد تقی بهلول در این قیام بسیار برجسته بوده، افزود: او در مسجد گوهرشاد طی سخنرانی های پرشور و التهابی به کشف حجاب حمله کرد و این حرکت را تهاجمی علیه دیانت و ارزش های معنوی دانست.

حجت الاسلام عزیزی افزود: پژوهش ها نشان می دهد که زنان ایران از زمان مادها که نخستین ساکنان این دیار بودند، حجابی کامل شامل: پیراهن بلندِ چین دار، شلوار، چادر و شنلی بلند بر روی لباس ها داشته اند. این حجاب در دوران سلسله های مختلف پارس ها نیز معمول بوده که بنابراین در زمان بعثت زرتشت و قبل و بعد از آن، زنان ایرانی از حجابی کامل برخوردار بوده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه کی از فواید و آثار مهم حجاب در بُعد فردی، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه است که یکی از عوامل ایجاد آن عدم تهییج و تحریک جنسی است؛ در مقابل، فقدان حجاب و آزادی معاشرت‎های بی‎بندوبار میان زن و مرد، هیجان‎ها و التهاب‎های جنسی را فزونی می‎بخشد و تقاضای سکس را به صورت عطش روحی و یک خواست اشباع نشدنی درمی‎آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها