معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: زمانی موفق خواهیم بود که احساس مسئولیت پیدا کنیم و با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله جوانان، مدارس، دانشگاه ها، ادارات، کارخانه ها و رسانه ها بیانیه گام دوم را به گفتمان تبدیل کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۶۴۹۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران امروز در نشست استانی تبیین و گفتمان سازی گام دوم انقلاب در محل دانشگاه فرهنگیان کرمان  با بیان این که پیاده سازی گام دوم‌انقلاب به عنوان نقشه ی راه ما نیازمند گفتمان سازی است، اظهار داشت: هدف این است که بدانیم ‌نگاه به بیانیه چگونه است و باید امروز بر روی چه مطالبی گفتمان سازی انجام دهیم .

وی گفت: زمانی موفق خواهیم بود که احساس مسئولیت پیدا کنیم و با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله جوانان، مدارس، دانشگاه ها، ادارات، کارخانه ها و رسانه ها بیانیه را به گفتمان تبدیل کنیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: اولین نکته برای فهم این بیانیه پاسخ به این سوال است که مقام معظم رهبری با چه هدفی چنین بیانیه ای را بیان کرده اند و اگر پاسخ به این سوال را خوب دریابیم می توانیم آنچه در گفتمان سازی مد نظر داریم را هدف مند کنیم.

جوانان باید در جهت تمدن سازی که هدف گام دوم انقلاب است قدم بردارند

جوانی با بیان این که در بیانیه گام دوم انقلاب تمرکز مقام معظم رهبری بر جوانان است، یادآور شد : جوانان باید در جهت تمدن سازی انقلاب که هدف گام دوم انقلاب است قدم بردارند .

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب ویژگی هایی دارد که برخی جملاتش قابلیت کتاب نوشتن،همایش و … را دارد و طبق فرمایش رهبری باید جوانان عظمت اصل انقلاب اسلامی را درک کنند .

لزوم ارائه تصویرسازی صحیح برای جوانان در مقابل جنگ نرم دشمن

جوانی اظهار داشت: امروز دشمنان برای آنکه به زعم خود بتوانند موفق شوند؛ شروع به تصویر سازی های غلط و جنگ نرم می کنند بنابراین زمانی می توانیم بگویم که جوانان را نسبت به انقلاب اسلامی آگاه کرده ایم که تصویر سازی درستی برای آنها ایجاد کنیم و آنها را با اتفاقات و پیامدهای آن در سال های قبل و بعد از انقلاب آشنا کنیم.

وی با اشاره به این که عظمت انقلاب را باید تصویر سازی درست کرد، توضیح داد: باید این هنر تصویر سازی را داشته باشیم خصوصا در رابطه با معجزه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷؛ باید به جوانان نشان داد چه نیرویی باعث شده تا جوانان به صحنه بیایند و انقلاب پیروز شود .

معاون سیاسی سپاه پاسداران اضافه کرد:عظمت راه طی شده در بیانیه هدف دیگر مقام معظم رهبری در این بیانیه می باشد که در این چهل سال چه راهی را طی کرده و چه دستاوردهایی داشته ایم زیرا تا وقتی راه طی شده را ندانیم نمی توانیم به جوانان عظمت کارهای انجام شده را انتقال دهیم.

در طول ۴۰ سال هر وقت مدیریت انقلابی داشتیم پیشرفت کردیم/دشمن تمام تلاش خود را برای عدم تحقق تمدن سازی اسلامی به کار برده است

جوانی تشریح کرد: در طول این چهل سال هر جا روحیه و مدیریت انقلابی وجود داشته است پیشرفت کرده ایم و در جاهایی که پیشرفتی صورت نگرفته به دلیل بی تفاوت بودن به ارزش های انقلاب بوده است.

وی عظمت چشم انداز، رسالت و آرمان انقلاب را نکته ی دیگر این بیانیه دانست و افزود: دشمن تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تمدن سازی اسلامی به کار برده است و نظام ظالمانه ی حاکم بر جهان مبتنی بر تمدن منحط غربی می باشد .

نتیجه تمدن مادی گرایانه غرب، بحران سازی در سوریه و عراق و یمن است

معاون سیاسی سپاه پاسداران اضافه کرد: از زمانی که غربی ها بر جهان حکومت کرده اند اگر چه در برخی جاها پیشرفت داشته اند اما تمدن با نگاه مادی گرایانه و سودجو نتیجه اش بحران سازی در سوریه، یمن، عراق و … بوده است در حالیکه تمدن اسلامی بر مبنای عدالت، شریعت،ارزش انسانی و کرامت می باشد.

جوانی تصریح کرد: از نکات دیگری که در این بیانیه وجود دارد عظمت و ظرفیت های موجود در کشور خصوصا جوانان متعهدی است که می توانند راه باقی مانده را طی کنند و در شرایطی که دشمن در صدد ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است مقام معظم رهبری راه را به گونه ای دیگر بیان می کنند .

هدف رهبری شکل دهی حرکت جوانان برای تشکیل تمدن اسلامی است

وی عنوان داشت : مقام معظم رهبری هدفشان شکل دهی به حرکت گسترده با پرچم دهی جوانان برای گفتمان سازی و تشکیل تمدن اسلامی است و به گفته ی مقام معظم رهبری ۴ نکته لازم است .

جوانی توضیح داد : طبق نکات مقام معظم رهبری عنصر اول شناخت صحنه است این که در چه شرایطی هستیم و موقعیت اسلام و دشمنان چگونه است.

وی با بیان این که صحنه ی امروز انقلاب اسلامی؛ ایران و منطقه نیست بلکه در بعد بین المللی و کل جهان است؛ افزود: عنصر دوم داشتن امید است زیرا در صورتی می توانید حرکت کنید که امید داشته باشید و برای ایجاد امید باید نشانه های امید را دید.

دشمن می خواهد مشکلات ما را با ایجاد ناامیدی به بن بست تبدیل کند

معاون سیاسی سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: باید روح امید را در جامعه تقویت کنیم و  این که مقام معظم رهبری در برابر کسانی که به دنبال مذاکره هستند می گویند ما مشکل داریم اما به بن بست نرسیده ایم نیز از این بابت است که دشمن به دنبال این می باشد که مشکلات ما را با ایجاد ناامیدی به بن بست تبدیل کند.

 

با تقویت روح امید در جامعه هر قفلی باز می شود

جوانی عنوان داشت: مقام معظم رهبری اولین نشانه ی امید را داشته ها می داند و اولین و مهم ترین داشته ها جوانان هستند همان جوانانی که در جنگ تحمیلی ۸ سال ایستادگی کردند و امروز پهپاد فوق پیشرفته ی آمریکایی شکار می شود آن هم با سامانه ی پدافند سوم خرداد که ساخت داخلی است و اینجاست که اگر به جوانان امید داده باشیم هر قفلی باز می شود.

وی ۷ درصد منابع جهان را در ایران دانست و گفت: اگر اکنون عقب هستیم بخاطر وابستگی ها در گذشته می باشد و حال اگر در دستگاهی فساد و تبعیض باشد یعنی انقلابی عمل نکرده ایم و ثمره ی این فسادها بخاطرعمل نکردن به انقلاب و ارزشهای آن است.

انقلاب اسلامی سهم ما در تولید علم در دنیا را ۲۰ برابر کرده است

معاون سیاسی سپاه پاسداران عنوان داشت: امروز افراد در هر مسئولیتی باید حرفشان مبتنی بر منطق استدلال و باورپذیر باشد و باید دانست سهم ما در تولید علم قبل از انقلاب یک دهم درصد بوده است و اکنون بعد از چهل سال بر اساس مجامع علمی بین المللی ۲ درصد می باشد و این یعنی با انقلاب اسلامی سهم ما در تولید علم ۲۰ برابر شده است.

جوانی ادامه داد: انقلاب اسلامی ملت را در مسیر پیشرفت قرار داده است ولی امروزه دشمن گرانی و بیکاری را بزرگ نشان می دهد .

 

وی با اشاره به این که طبق فرمایش مقام معظم رهبری دومین نشان امید بحث افول آمریکاست، افزود: گرفتاری ما این است که برخی برای اهداف سیاسی واقعیت را بد جلوه می دهند و واقعیت این است که امروز توسعه قدرت پیدا کرده ایم و چهل سال است که با فشارهای آنان قوی تر شده ایم.

دشمن با قدرت رسانه در جنگ اراده ها واقعیات را برعکس جلوه می دهد

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان این که امروزه دشمن رسانه اش را بسیج کرده تا در جنگ اراده ها واقعیت را بد و برعکس جلوه دهد، تصریح کرد: دشمن از آن جایی که به خوبی عظمت و قدرت ایران را می داند به دنبال توقف قدرت موشکی ایران است.

جوانی در ادامه اضافه کرد: یکی دیگر از نکاتی که وجود دارد این است که مقام معظم رهبری به قدرت خدا و نصرت الهی اشاره دارند و از امید به عنوان اصلی ترین جهاد یاد می کنند زیرا امروزه در سه حوزه دشمنان ما در حال نبرد هستند که در دو حوزه آن نشانه های امید و پیشرفت است.

القاء سوریه سازی در ایران با شکست مواجه شد

وی خاطر نشان کرد: این سه حوزه شامل فشار روانی، فشار عملی با هدف سوریه سازی ایران و فشار اقتصادی با جلوه دادن گرانی هستند که در دو حوزه نشانه های عبور موفق را  می بینیم .

معاون سیاسی سپاه پاسداران ابراز داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تبیین عظمت اصل انقلاب چشم انداز، آرمان و نشانه های امید و … نیاز به ذهن فعال و زبان گویا دارد و طبق بررسی های صورت گرفته در ۴۰ سال انقلاب تمامی فیلم هایی که در خارج از کشور جایزه دریافت کرده اند به نوعی سیاه نمایی از ایران است .

جوانی گفت: امروز دشمن هوشمندانه کار می کند و ما غفلت کرده ایم و مقام معظم رهبری می فرمایند در حالی که دارای توان، منابع و قدرت بسیار هستیم دشمن به دنبال تضعیف و ناامیدی شما است.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال سرخوردگی در پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده های شهدا، فرزندان آنان و… است در حالی که مقام معظم رهبری می گوید همه چیز امید بخش است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران تشریح کرد: انقلاب اسلامی حتی قلوب جوانان عراقی را در مسیر انقلاب قرار داده است و این یک امید می باشد و بدانید فرو ریختن آمریکا و نابودی اسرائیل دور از انتظار نیست.

 

قله ی تمدن سازی انقلاب اسلامی با ایجاد امید فتح خواهد شد

جوانی افزود: حرف اصلی بیانیه ی گام دوم ایجاد امید است و این بدان معناست که قله ی تمدن سازی انقلاب اسلامی با ایجاد امید فتح خواهد شد و با امیدوار بودن می توان نقش آفرینی کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: امروزه با همت والا باید حرکت ما در طراز تمدن سازی باشد و به چیزهای کوچک‌بسنده نکرد و با اقدام علمی هر کاری را محاسبه گرانه و هوشمندانه انجام داد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات