خبرهای داغ:
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه قرآن است که در مقابل هر انحرافی درس ایستادگی و صبر می دهد، گفت: آشنایی با قرآن، مقاومت در مقابل بیگانه و افکار غیر انسانی و اسلامی بیگانگان را آموزش می دهد.
کد خبر: ۹۱۵۶۴۷۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علیرضا عبادی  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده های کارکنان پایور یگان های نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان های شرق کشور اظهار کرد: امروز به برکت قرآن کریم، خانواده ها و فرزندان عزیز نیروی های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی که کلمه طلبه است در دامن قرآن تربیت می شوند.

 

 

وی با اشاره به اینکه البته همه‌ی ما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله‌ی زیادی داریم، اما هنگامی که به پشت سر را نگاه می کنیم، می بینیم که جامعه راه خوبی را طی کرده است، افزود: هر وقت می خواهیم بفهمیم که چقدر راه آمده ایم، باید به کشورها و مملکت های دیگر که روزی در کنار و یا جلوتر از ما بودند و امروز با سلطه استعمار بر آن ها، به چه روز و ذلتی نشسته اند و ما به چه عزتی دست یافته ایم، نگاه کنیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این قرآن است که در مقابل هر انحرافی درس ایستادگی و صبر می دهد، خاطر نشان کرد: آشنایی با قرآن، مقاومت در مقابل بیگانه و افکار غیر انسانی و اسلامی بیگانگان را آموزش می دهد.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه همواره سیاست دشمن بر این بوده تا محتوای قرآن را کمرنگ کند، تصریح کرد: هنگامی که گلادستون مسیحی قرآن کریم را در مقابل لردهای بریتانیا به دست گرفت،  گفت " ما برای سلطه بر کشورهای مسلمان مصمم هستیم اما مانعی وجود دارد، و تا این قرآن در آن کشورها حاکم باشد ما نخواهیم توانست تسلط یابیم؛ ما نمی توانیم قرآن را جمع آوری کنیم زیرا قرآن با جان مردم عجین است اما می توان تلاش کرد تا محتوای آن را از بین برد".

 

 

وی ادامه داد: قرآن کریم هدایت، مقاوت و غیرت می دهد و حق را به عنوان جبهه پیروز در مقابل باطل تثبیت می کند، لذا مسلم است جامعه ای با چنین فکر، فرهنگ، سیاست و قدرت نظامی، به بیگانه باج نمی دهد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: استعمارگران هنگامی که بر ایران مسلط شدند، رضاخان قلدر کثیف را بر روی کار آورند و هر چه گفتند نیز توسط او اجرا شد که از جمله آن بستن درهای حوزه علمیه بود تا مانع تدریس قرآن و فرهنگ آن شود.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: رضاخان شرایطی را در کشور به وجود آورد که بیگانگان فرهنگ مکتوب و کتب علمی ما که 200 سال قبل توسط علما و بزرگان تألیف شده بود را از کشور خارج کردند و چند برابر آن را نیز در خود ایران از بین بردند، همچنین جلوی نشر فضائل ائمه اطهار علیه السلام و مجالسی که به نام اهلبیت برپا می شد را گرفتند.

 

 

وی تأکید کرد: یکی از مسائل مهم خانواده های جامعه مسلمان، داشتن افتخاری به نام حجاب اسلامی است که در واقع چادر پرچم اسلام است.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: گاهی یک انسان منحرف با شنیدن یک آیه از قرآن کریم هدایت می شود اما گاهی ممکن است فردی یک عمر قرآن بخواند اما هدایت نشود.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه قرآن در جایگاهی قرار دارد که حتی نگاه کردن به آن نیز ثواب دارد اما هدف نهایی، تاثیرگرفتن از آن است، گفت: آنچه در تعلیم انبیا و ائمه اطهار به دست ما رسیده، این است که مردم نسبت به قرآن تأثیرپذیر باشند.

 

 

وی با بیان اینکه دین نباید زینتی باشد، گفت: ائمه اطهار می خواهند که دین از نظر محتوایی و تاثیر، در قلوب و وجود افراد به گونه ای باشد که ظرف قرآن گردد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: کار اصلی، تاثیرگذاری قرآن در ساختار روحی، فکری، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هر فرد است.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: هدف مکتب اهل بیت این است که خود شخص قرآنی گردد همچنین سخن، عمل، سیاست، و فرهنگش نیز مطابق با دستورات قرآن باشد.

 

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظرات
پر بیننده ها