سازمان بسیج حقوقدانان استان گیلان به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۵۶۳۸۷
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سازمان بسیج حقوقدانان استان گیلان به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد. مشروح این بیانیه به شرح زیر است:

 

«زنان مسلمان ایرانی در دنیای امروز رسالتی عظیم بر عهده دارند و به عنوان الگوی زنان جهان پیام متعالی خود را در عرصه‌های مختلف بشری به گوش جهانیان برسانند.» امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

زن در اسلام از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است، به تعبیر زیبای حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی؛ «سعادت و شقاوت کشور‌ها بسته به وجود زن است. زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می‌کند و با تربیت صحیح خود کشور را آباد می‌کند. مبدا همه سعادت‌ها از دامن زن بلند می‌شود. زن مبدا همه سعادت‌ها باید باشد.»

زنان ایرانی به برکت انقلاب اسلامی با سرمشق قرار دادن سیره حضرت فاطمه زهرا (س) در ابعاد گوناگون زندگی اجتماعی خود الگوی جدیدی از نقش زنان را به جهانیان نشان دادند. هنگامی که زنان و دختران ایرانی بیشترین دستاورد‌ها را در عرصه‌های علمی و فرهنگی و ورزشی در سطح جهان کسب کرده‌اند، دشمنان نظام و انقلاب تمام کوشش خود را در جهت تخریب جایگاه واقعی آنان معطوف نموده‌اند. تلاش شبکه‌های معاند و عوامل منحرف آنان همچون مسیح علی نژاد، نمونه بارز اینگونه اقدامات است.

اما به حول قوه الهی و برخلاف انتظارشان، ملت با بصیرت ایران در برابر کسانی که قصد آسیب و صدمه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های اصیل آن را داشته باشند تا پای جان ایستادگی کرده و با آنان و جریان‌های همسوی با آن‌ها مقابله می‌کنند.

هدف رسانه‌های دیداری و شنیداری غرب که همواره در تحقق طرح‌ها و برنامه‌های نظام سلطه در سراسر جهان و تحقق اهداف شوم و پلید آن مهم‌ترین نقش را داشته‌اند، چیزی جز تغییر ارزش‌ها و نگرش‌ها و توجه به مصالح صرف دنیوی نبوده و آزادی زن را صرفا از این منظر جستجو می‌کنند.

این در حالی است که به کرات در احادیث و روایات بر اهمیت جایگاه زنان و برابری نقش آنان با مردان تاکید گردیده است، اعلامیه جهانی حقوق بشر اسلامی موید چنین امری است.

بند الف. ماده ششم این اعلامیه مقرر می‌دارد: زن با مرد برابر است و به همان اندازه که زن وظایفی دارد، از حقوق نیز برخوردار است و دارای شخصیت مدنی و ذمه مالی مستقل و حق حفظ نام و نسبت خویش را دارد.

سازمان بسیج حقوق دانان استان گیلان با دعوت از اقشار حقوقی این استان به ویژه زنان متعهد و انقلابی حقوقدان به وحدت و یکپارچگی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب و برخورد قاطع نهاد‌های ذیربط همچون قوه قضائیه با عوامل منحط و منحرف نظام سلطه، خواهان قطع ایادی آنان از جامعه است، تا با بهره گرفتن از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) راه سعادت و خوشبختی را در پیش گرفته و با الگو گرفتن از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و استفاده از ظرفیت‌های این دین الهی ارزش واقعی زنان را به جهانیان نشان دهند و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نمایی از زن مسلمان و انقلابی و متدین را همراه و همگام با انواع پیشرفت‌های علمی، فرهنگی و فکری در برابر دیدگان بشریت به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات