خبرهای داغ:
یک شبکه خبری اسنادی را مبنی بر اقدام سرویس جاسوسی بحرین برای جذب عناصر القاعده جهت ترور مخالفان سیاسی خود یا اقدامات خرابکارانه در ایران منتشر کرد.
کد خبر: ۹۱۵۶۳۸۰
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، شبکه خبری الجزیره در برنامه «ما خفی اعظم» خود به افشای یک طرح محرمانه سرویس اطلاعاتی رژیم آل خلیفه در بحرین در سال 2003 پرداخته که بر اساس آن حاکمیت این رژیم عناصری از گروهک تروریستی القاعده را با هدف ترور رهبران برجسته مخالف خود جذب کرده است.

این برنامه اسناد محرمانه‌ای شامل اعترافات عوامل اجرایی این طرح را منتشر کرده است که بر اساس اعترافات آنها، این افراد به صورت مستقیم از حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور دستور گرفته اند.

این برنامه تلویزیونی دیروز یکشنبه منتشر شد و جزئیات فعالیت‌های سه نفر از مسئولان ارشد سرویس امنیت ملی بحرین آن را دنبال می کردند، فاش کرده و می‌افزاید: این سه افسر اطلاعاتی، عدنان الظاعن ومحمد الهزیم وأحمد الشروقی بودند.

بعد از این گزارش، فهرست ترورها شامل رهبران سیاسی مخالف بحرین از میان شیعیان از جمله عبدالوهاب حسین بود که در سال 2011 به عامل اصلی برپایی اعتراضات مردمی در این کشور تبدیل شد و الان با حکم حبس ابد در زندان‌های ریم بحرین قرار دارد.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که شاه بحرین شخصاً برای آزادی محمد صالح فرمانده تیم ترور به رایزنی با مقامات سعودی پرداخته است. وی در حالی که به دستور مستقیم سیستم امنیتی بحرین به دنبال دستیابی به سلاح‌های مورد نظر برای اجرای عملیات ترور بود، در عربستان سعودی دستگیر شده بود. او در اعترافات خود گفته بود که «شیعیان رافضی» را بنا به دستور مستقیم پادشاه بحرین و در راستای «خدمت به کشور» هدف قرار داده است.

این برنامه تلویزیونی همچنین اسناد محرمانه عناصر جذب شده القاعده برای سرویس‌های اطلاعاتی بحرین را رونمایی کرده است. از جمله این اسناد نوار صوتی هشام هلال محمد البلوشی است که اطلاعات بحرین در سال 2006 وی را برای انجام ماموریت‌های جاسوسی و عملیات امنیتی در داخل ایران جذب کرده بود، اما مقامات امنیتی ایران موفق شدند در سال 2015 او را که رهبری گروه تروریستی انصار الفرقان را بر عهده داشت، به هلاکت برسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها