سید ساجد یعقوبی
امام جمعه سرعین در گفت و گو با بسیج:
امام جمعه شهرستان سرعین گفت: حجاب و پوشش زن یکی از ضروریات دین مبین اسلام است و آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور موید این مطلب است در رساله کلیه مراجع تقلید آمده هر کس ضروریات دین را قبول نکند کافر و مرتد است.
کد خبر: ۹۱۵۶۳۴۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
حجت الاسلام محمود اصغری در گفت و گو با خبرنگار بسیج اردبیل گفت: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن بعنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند.

وی افزود: حجاب و پوشش زن یکی از ضروریات دین مبین اسلام است و آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور موید این مطلب است در رساله کلیه مراجع تقلید آمده هر کس ضروریات دین را قبول نکند کافر و مرتد است.

حجت الاسلام اصغری با بیان اینکه حجاب، زن را پاینده‌تر و پاکیزه‌تر نگاه می‌دارد خاطر نشان کرد: زن بی حجاب آسیب پذیر است وقتی که زن از حجاب دینی خود خارج می‌شود آفات فراوانی سلامت او را از بین می‌برد.

امام جمعه سرعین در ادامه با بیان اینکه حجاب به مفهوم محدود کردن فعالیت‌های اجتماعی زن نیست تصریح کرد: حجاب زن نشانه عفت و پاکدامنی اوست و رعایت حجاب از سوی زن نشانه تقوا پیشگی اوست و از دیدگاه اسلام حجاب به مفهوم محدود کردن فعالیت‌های اجتماعی زن نیست بلکه زن می‌تواند با رعایت پوشش و حفظ مد در آن در جامعه حضوری فعال داشته باشد.
ارسال نظرات