خبرهای داغ:
عضو شورای بسیج جامعه زنان، گفت: درباره حجاب و عفاف ما نیازمند به یک قانون با چهارچوب مشخص، کامل و جامع هستیم.
کد خبر: ۹۱۵۶۳۴۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

اکبرآبادی عضو شورای بسیج جامعه زنان، در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان، درباره اهمیت مساله حجاب و عفاف و علت برخی بی‌حجابی‌ها در جامعه، گفت:‌ درباره حجاب و عفاف ما یک قانون مصوب با چهارچوب مشخص نداریم که کامل و جامع باشد و حدود کاملا شفاف آن برای عوام آشکار باشد و به دنبال خود روش‌های تشویقی و تنبیهی را نیز داشته باشد.
وی افزود: درباره حجاب و عفاف بیشتر به سنت ارجاع دادند برهمین اساس هر کس طبق سلیقه شخصی خود از قانون حجاب برداشت می‌کند که با نوع نگرش، تفکر و عقیده دینی افراد در شدت و ضعف متغییر می‌شود.


اکبرآبادی با بیان اینکه در آموزش وقتی مربی حجاب را قبول نداشته باشد او را به عنوان آموزگار نمی‌تواند مشوق و عامل شکوفایی حجاب دانش‌آموزان باشد. عنوان کرد:‌ درباره مسائل تربیتی در مدارس صرفا یک مربی پرورشی وجود دارد در حالی که نیاز بیش از این است.


عضو شورای بسیج جامعه زنان، با بیان اینکه برای کارمندان در وزارت‌خانه‌ها حجاب دانشجویی را تعیین کردند که مشخص نیست بر اساس کدامین موازین چنین چیزی را تعیین کردند، اظهار کرد: همین موضوع سبب شده هر کس حجاب را از نگاه خود تعریف کند، در حوزه ورزش باشگاه زنانه و مردانه و خدمات شهری را تفکیک کردیم اما علت بیان نشده است.
وی با بیان اینکه ۲۰۰ یا ۳۰۰ شبکه معاند دشمن در کشور ما بر ضد حجاب و عفاف تبلیغ می‌کنند، گفت: در حالی که از ۷۰ تا ۸۰ سال پیش در برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان به این سمت رفتند که باشگاه‌های زنانه و مردانه را جدا کنند،‌ در شرق آسیا به عنوان مثال کشور ژاپن یکی دو دهه است که در خدمات عمومی نظیر مترو اتوبوس زنان و مردان را تفکیک کردند.


اکبرآبادی افزود:‌ در عرصه‌های اجتماعی برای مرخصی زایمان یا خانم‌های سرپرست خانواده مزایایی قرار می‌دهیم اما درباره حجاب و عفاف که از اولویت‌های ما بوده همه دولت‌ها از ورود به این عرصه پرهیز می‌کنند که مبادا میزان رای آنها کاهش یابد.


عضو شورای بسیج جامعه زنان، در پاسخ به این سوال که چرا صنعت حجاب و عفاف طبق قوانین جامعه رشد و پیشرفت نداشته است، عنوان کرد:‌ مرغوب‌ترین جنس چادر را ما استفاده می‌کنیم اما صنعت تولید آن را نداریم زیرا برای تولید آن بودجه قرار داده نشده است، از آن طرف خارج از کشور نیاز ما را شناسایی کرده و در کنار عرضه گران محصولات عفاف و حجاب سایر محصولات که با بی‌بندو باری و بی‌حجابی سنخیت دارد آن از نوع نامرغوب را ارزان به ما تحمیل می‌کند.
وی افزود: امروز دشمن به نام آزادی زنان و مادران کشورمان را هدف قرار داده که به اهداف خود برسد؛ به عنوان مثال هنوز بسیاری از زنان ما نمی‌دانند که ساپورت در کشورهای اروپایی یا آمریکایی برای زنانی که رفتارهای غیراخلاقی داشتند به کار می‌رفته است.


اکبرآبادی با بیان اینکه دشمن از هر طریقی حتی نوع پوشش اقتصاد ما را به نفع خود هدایت و صنعت ما را مدیریت می‌کنند، گفت: در جنگ سخت تا حدودی حد و مرزها مشخص است اما در جنگ نرم چنین نیست، به عنوان مثال دشمن با ایجاد تنوع‌طلبی در مصرف بین مردم، اقتصاد ما را در دست خود می‌گیرد، علت عقب ماندن ما این است که حاشیه‌های خودی در داخل برای ما درست کردند که نتوانیم فکر کنیم و اختلاف سلیقه‌ها را به عنوان بحران به ما نشان می‌دهند در حالی که ما نظام ولایی داریم می‌توانیم با وجود اختلاف سلیقه‌ها در کنار هم باشم.


وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه ما درباره زنان اتاق فکر نداریم، نباید از مادران و زنان غافل شویم که تربیت جامعه آینده ما در دست آنها است.

ارسال نظرات