خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان گفت: امام رضا (علیه‌السلام) با دانش توحیدى و قرآنى و تفسیر درست مؤلفه هاى دینى، اقدام به اصلاح فرهنگ جامعه اسلامى کرد.
کد خبر: ۹۱۵۶۳۱۲
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فلاورجان، حجت الاسلام والمسلمین علی رئیسیان در سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) در جمع نیروهای پایور و وظیفه ناحیه بسیج فلاورجان با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که اهل بیت خود را به باب حطه در بنی اسرائیل تشبیه کرده است اظهار داشت: صرف حضور بندگان خدا در حرم امام رضا (ع) باعث مغفرت الهی است و در قرآن  مغفرت قبل از رحمت ذکر شده است چرا که مغفرت به مثابه غبارروبی و لکه‌گیری روح  آدمی است و رحمت  الهی  به  منزله نگارگری و نقاشی کردن بر روی روح انسان است .

وی در ادامه با قرائت حدیث سلسله الذهب اذعان داشت: در رویارویى پنهان و غیر رسمى امام رضا (علیه السلام) با حکومت عباسى در واقع 2 جبهه توحید و شرک با هم به مبارزه برخاسته بودند . امام رضا (علیه السلام) با دانش توحیدى و قرآنى و تفسیر مؤلفه‌هاى دینى، اقدام به اصلاح فرهنگ جامعه اسلامى کرد . لذا طرح حدیث سلسلة الذهب در نیشابور در راستاى همین اصلاح فرهنگى صورت گرفت .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان در ادامه افزود: امام رضا (علیه‌السلام) در برابر خواسته اهالى این شهر به مسئله توحید پرداخت هر چند که ایشان خوب  مى‌دانست ریشه  همه انحرافات و اختلافات ، معلول دور شدن امت اسلامى از بنیادى ترین اصل اسلام یعنى توحید است .

وی در پایان خاطر نشان کرد : ولایت اهل بیت (علیهم‌السلام) شرط اصلی توحید است و ولایت کار کرد هایی دارد که عبارتند از:  قبول  اعمال ، تزکیه افعال  و محو سیئات و تضاعف حسنات و امروز ولایت مطلقه فقیه که پرتویی از آن ولایت تامه است روشنگر مسیر ما برای رسیدن  به  اهداف متعالی اسلام است .

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها