استاندار مرکزی آموزش در کنار سایر مولفه های دیگر را برای کارآمدی لازم خواند و گفت: مرکز آموزش مدیریت دولتی نبض مهم کار در سازمان امور اداری و استخدامی است.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۸۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در همایش ملی خط مشی گذاری برای آموزش شایسته مدیریت و کارکنان سازمان های دولتی با اشاره به اینکه رفتار مردم یک کشور برگرفته از رفتار دولت آن کشور است گفت: اگر در کشوری می بینیم مردم وظایف مدنی خود را از جمله خوب رانندگی کردن،عدم فرار مالیاتی و احترام به یکدگیر را به خوبی انجام می دهند این نشان دهنده عملکرد مناسب تمام قوا است.

وی مردم را تابع قوانین و مدیریت دانست و افزود: اگر امروز می بینیم مردم برخی از رفتارها را به درستی انجام نمی دهند و به عنوان مثال فرارهای مالیاتی زیادی در جامعه شاهد هستیم به دلیل عملکرد ضعیفمان است.

آقازاده با تأکید بر اینکه سیستم اداری کشور به خوبی در مقاطعی عمل نکرده بیان داشت: بازدهی دولت نسب به فربه بودن آن بسیار ناچیز است و اگر امروز بیش از چهار میلیون نفر از دولت ارتزاق می کنند ولی بازدهی در مقایسه با سیستم های چابک کمتر از یک دهم است.

استاندار مرکزی با انتقاد از روند بررسی یک نامه در سیستم اداری بیان داشت: متأسفانه در یک اتاق با حضور چند کارشناس چندین برابر نظرات کارشناسی وجود دارد و این نشان می دهد سیستم اداری ما یک سیستمی شلوغ است.

وی در این خصوص ادامه داد: متأسفانه نتوانسته ایم مردم را در ریل حرکت بگذاریم چراکه ما هرگونه ریل گذاری کنیم مردم حرکت می کنند و امروز باید بررسی کنیم و اساتید صاحب نظر کارشناسی کنند که چگونه می توانیم یک سیستم کارآمد داشته باشیم.

آقازاده با اشاره به اینکه فرار مالیاتی در کشور بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان است گفت: باید بررسی کنیم چگونه می شود اهداف مالیاتی را تا حد کاملی محقق کرد و اینکه در جامعه از حقوق بگیران تنها مالیات اخذ می شود نقض مبرهن است و نشان دهنده این است که اهداف محقق نشده است.

وی آموزش در کنار مولفه های دیگر نظام اداری را از مهمترین عوامل کارآمدی یک سیستم خواند و افزود: در کنار تجهیزات لازم برای آموزش باید کار تربیت مدیران نیز اهمیت داده شود و برگزاری اینگونه همایش ها تلنگری برای مدریت بهتر در جامعه محسوب می شود.

استاندار مرکزی با انتقاد از تغییرات مدیریتی یک یا دو ساله عنوان کرد: در نظر گرفتن سقف مدیریتی اهمیت زیادی دارد چراکه مدیری موفق تر است که در افق های کلان بتواند حرکت های بزرگی انجام دهد و اینکه در طول پنجاه سال ۲۷ مدیر در یک مجموعه تغییر کند مطلوب نیست و دچار اشکال است.

آقازاده مرکز آموزش مدیریت دولتی را نبض مهم کار در سازمان امور اداری و استخدامی دانست و افزود: پایه گذایر و پی ریزی خوبی اگر در این سیستم انجام شود در آینده شاهد وضع بهتری از کارآمدی مدیران خواهیم بود و این در نهایت افزایش رضایتمندی مردم را خواهد رساند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات