مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی در این جشن اظهار داشت: در دوره‌ای که امام رضا(ع) پیشوای مسلمانان بود، مبارزات سیاسی ائمه متوقف نبود. پیروان اسلام حتی اگر در زندان هم بودند، در وضیعیت حاد مبارزه می‌کردند.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۶۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سردار محمد یوسف شاکری افزود: خاندان عباسی، خاندانی فرصت طلب و سیاسی کار به حساب می آمد که سفره حکومت را به تفع خود پهن کرده بود. آن ها در زمانی که سطح فکری مردم پایین بود، به نسبت سازی پرداختند و باتبلیغات، خود را به نزدیک به معصومان نشان دادند. بنی عباس کاملا اموی بود و در جهت انحراف دادن ائمه تلاش می کرد.
وی خاطرنشان کرد: خاندان عباسی در آن مقطع به شدت از اوصاع جامعه که یک پریشانی فکری داشت، سو استفاده می‌کرد. خصیصه دیگر آن ها، استفاده جدی از بیت المال مردم به نفع تقویت دستگاه بنی عباسی بود.
 شاکری با اشاره به سیره و سیاست‌های امام رضا(ع)، یادآور شد: از زمانی که مآمون به این نتیجه رسید که امام رضا(ع) باید کنترل شود و تحت کنترل باشد تا او را به شهادت برساند، سیاست موازنه منفی علیه مامون به سیاست امام رضا(ع) اضافه شد. امام تا جایی که می توانست همه چیز را آشکار می کرد. امام رضا(ع) با شیوه سیاسی سایر ائمه جلو می رفتند.
وی ادامه داد: حکومت با برخی مناظرات به فکر ایجاد توقف در حرکت امام رضا(ع) بود، اما ایشان با علم بالایی که داشتند، در مقابل همه می ایستادند و اسلام را به رخ همه می کشیدند. امام رضا(ع) از عزت، قداست و محبوبیت بسیاری برخوردار بود این محبوبیت و رفته رفته افزایش می یافت.
شاکری درمورد ماموریت های این سازمان گفت: در این نمایندگی از دو منبع انسانی خادم و خادمیاران افتخاری استفاده می شود. همچنین می توان از نذورات و موقوفات خودمان در این نمایندگی برای کارهای عام المنفعه استفاده کرد.

ارسال نظرات