در دیدار آیت الله تبریزیان با آیت الله علم الهدی عنوان شد

سنگ اندازی دولت برای طب اسلامی/تشکر آیت الله تبریزیان از سپاه/70 درصد بیماران بهبود می یابند

آیت الله تبریزیان استاد سطوح عالی و طب اسلامی حوزه علمیه از آِیت الله علم الهدی(حفظهما الله) تولیت مدرسه علمیه امام القائم(عج) عصر روز شنبه دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۳۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، آیت الله تبریزیان استاد سطوح عالی و طب اسلامی حوزه علمیه با آِیت الله علم الهدی(حفظهما الله) تولیت مدرسه علمیه امام القائم(عج) عصر روز شنبه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار آیت الله تبریزیان با اشاره به عملکرد برخی از دولتمردان و جلوگیری از آنها از انتشار و توسعه طب اسلامی گفت:  عمده اشکالاتی که از ما می‌گیرند این است که شما در روند درمان و بهداشت کشور اخلال ایجاد می‌کنید و در واقع منظورشان این است که حضور شما کار ما را کساد کرده است.
وی افزود:عمده ایرادی که این افراد می گیرند آن است که از ۱۵۰ هزار مطب در کشور ۳۰ هزار مطب فعال هستند و حضور این مطب های طب سنتی، باعث این اتفاق است . همانطور که می دانید از طلاب حوزه های علمیه قم نزدیک به ۱۵ هزار نفر برای کسب علوم طب اسلامی و مهارت های لازم مشغول به فعالیت هستند که این طلاب در اقصی نقاط کشور در حال طبابت هستند.

سنگ اندازی دولت برای طب اسلامی/70 درصد بیماران بهبود می یابند/تشکر آیت الله تبریزیان از حمایت های سپاه
این استاد برجسته طب اسلامی با اشاره به نحوه عملکرد طب سنتی بر اساس روایات و احادیث ائمه معصومین علیه السلام تصریح کرد:  تمام درمان ها و نسخه هایی که در طب اسلامی مطرح می شود از سخنان گهربار ائمه معصومین است . هیچ نسخه ای از زبان ما گفته نمی شود.همچنین در احصای اعتبار احادیث از روش‌های مختلفی بهره مند می شویم که می توان به تعدد نقل اسناد معتبر و در نهایت تجربه در یافتن احادیث معتبر اشاره کرد.


وی با اشاره به تعداد مراجعین و کثرت امراض مردم گفت: اغلب مراجعین به دو بخش تقسیم می‌شوند. کسانی که از درمان های تجربی عمل ها و یا استفاده از داروهای شیمیایی نتیجه نگرفتند و یا کسانی که تنها برای سبک زندگی و یا تعیین مزاج به ما مراجعه می کنند. البته به صورت تفکیکی و دقیق آماری از مراجعین به مطب های طب اسلامی در استان‌های مختلف وجود ندارد اما در چهار سال گذشته  روزانه بالغ بر ۳۰۰ نفر برای درمان به هر مرکز مراجعه می‌کنند.از این تعداد نزدیک به ۷۰ درصد پس از مصرف داروها و نسخه های پیچیده شده درمان می شوند.


آیت الله تبریزیان  با اشاره به اخلال افکنی و سنگ اندازی های دولت و نیز حمایت های شایان ذکر برخی ارگانها همچون سپاه و بسیج از طب اسلامی گفت: در مدت ۳۰ سال فعالیت در زمینه طب اسلامی به غیر از دولت مردان، اغلب ارگان‌ها همچون سپاه و بسیج حامی طب اسلامی بوده اند. من در مدت این سی سال ابتدا در مشهد ساکن بوده و سپس به اصفهان عزیمت کردم. برخی از نهادها اینطور به من توصیه کردند که رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی خواستار حضور اینجانب در شهر قم و طبابت ما در آن شهر هستند. البته باید گفت که سپاه حمایت های لازم را در مقابل هجمه های دولت اعمال داشتند.


وی خاطرنشان کرد: ما انتظار حمایت از دولت و یا سایر ارگانها را نداریم اما خواستار این هستیم که حداقل سنگ اندازی در روند درمانی ما نداشته باشند. جالب است بدانید که در این مدت به بهانه های مختلف من را به دادگاه احضار کرده اند.اما اغلب قضات حامی اینجانب بودند و از من درخواست داشتند علی رغم شکایت های متعدد دست از طبابت اسلامی برندارم.

سنگ اندازی دولت برای طب اسلامی/70 درصد بیماران بهبود می یابند/تشکر آیت الله تبریزیان از حمایت های سپاه

بنابر این گزارش آیت الله علم الهدی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه طب اسلامی و ثمرات آن برای بهبود و درمان امراض عنوان کرد: علمای بزرگ شیعه از جمله شیخ مفید شیخ کلینی و غیره تاکید داشتند که به طب الرضا و طب الصادق و طب حضرت زین العابدین علیه السلام عمل کنید که این نسخه ها ارشاد به نحوه غذا خوردن و سبک زندگی سالم  می کنند. در همین رابطه مرحوم پدرم نیز از طب اسلامی آگاهی خوبی داشتند و طب قدیم و سنتی را بسیار محترم می‌دانستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار