درشب میلاد امام رضا(ع) صحن‌ها، رواق‌ها و شبستان‌های حرم مملو از جمعیت بود و بزرگترین مکان مذهبی جهان اسلام با مساحتی بیش از ۵۰ هکتار و ده‌ها صحن و سرا جای سوزن انداختن نداشت.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۱۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از عقیق

خیل عظیم عاشقان ولایت در شب میلاد با سعادت امام رضا (ع) باحضور در مشهد مقدس خود را به حرم امام رئوف رسانده‌اند و صحن و سرای امام مهربانی‌ها مملو از جمعیت عاشقان است.

استقبال از میلاد امام هشتم به حدی است که همه صحن‌ها، رواق‌ها و شبستان‌های حرم مملو از جمعیت است و بزرگترین مکان مذهبی جهان اسلام با مساحتی بیش از ۵۰ هکتار و ده‌ها صحن و سرا جای سوزن انداختن نداشت.

 

 

ازدحام جمعیت در ساعات بعد از نماز مغرب و عشاء تا حدی بود که گاهی خادمان آستان از حضور زائران در برخی صحن‌ها جلوگیری می‌کردند و حتی در برخی دقایق برای جلوگیری از شدت تراکم در ورودی‌های آستان راه‌های ورودی حرم هم مسدود می‌شد و پس از چند دقیقه وقفه و ایجاد فاصله بین زائران دوباره معابر باز می‌شد.

به جرأت می‌توان گفت اگر آیین باشکوه اربعین حسینی بزرگ‌ترین اجتماع عزاداری جهان است جشن میلاد امام رضا(ع) هم یکی از بزرگترین و شاید بزرگترین گردهمایی سرور و شادی مذهبی جهان اسلام باشد و نمونه‌ای مانند آن کمتر مشاهده شده است.

 

 

مراسم شب میلاد با آیین گلباران حرم آغاز شد و خادمان و علاقه‌مندان امام رضا(ع) باحضور در میدان شهدای مشهد ضمن مولودی‌خوانی راهی حرم مطهر امام رئوف شدند و در مسیر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌‌سرایی پرداختند و با حضور در صحن جامع رضوی حرم امام عاشقان را گلباران کردند.

برنامه شب میلاد با تلاوت امیر لعل اول نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه آغاز شد و در ادامه گروه سرود نوجوانان به اجرای برنامه پرداختند. سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی و مولودی‌خوانی ابراهیم قانع بخش دیگری از برنامه‌ها بود که به اذان مغرب به افق تهران ختم شد و زائران و مجاوران امام رئوف نماز مغرب و عشاء را در صحن جامع به امامت آیت‌الله نوری همدانی اقامه کردند.

 

 

قرائت زیارت امین الله توسط حسن خانچی و مدیحه‌سرایی چهار زبانه فارسی، هندی، عربی و ترکی در مدح هشتمین امام شیعیان آغاز‌گر برنامه های شب میلاد بعد از نماز مغرب و عشاء بود و شهر مشهد از دقایقی پس از اذان مغرب نور باران شد.

آیین تعویض پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر حرم امام رضا(ع) اصلی‌ترین برنامه امشب بود که پرچم و پوشش با تشریفاتی خاص توسط خادمان حرم بر روی جایگاه در صحن جامع قرار گرفت و نمایندگان اقشار مختلف مردم از جمله کارگران، مهندسان، پزشکان، پاکبانان نیرو‌های امدادی، تیزپروازان نیروی هوایی و... باحضور برروی جایگاه ضمن تبرک جستن از پرچم و پوشش ضریح آن را گلباران کردند.

 

 

در ادامه خادمان حرم با اذن تولیت آستان پرچم و پوشش را برای تعویض به سمت حرم بردند و هنگام تعویض پرچم حمیدرضا برقعه‌ای به شعر‌خوانی پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام مروی تولیت آستان قدس دقایقی کوتاه به سخنرانی و تبریک میلاد امام رضا (ع) پرداخت.

نوای نقاره‌های حرم پس از تعویض پرچم در حرم امام مهربانی‌ طنین‌انداز شد و زائران و مجائران با چشمانی اشک‌آلود به ثبت لحظه‌های ناب شب میلاد امام رضا(ع) با تلفن همراه می‌پرداختند.

 

 

 

ارسال نظرات