خبرهای داغ:
در ایام دهة کرامت، سفیرانی از حرم مطهر رضوی، در قالب کاروان زیر سایة خورشید، در استان های سراسر کشور حاضر می شوند و پرچم متبرک حرم رضوی را در بین مردم می گردانند، تا کسانی که توانایی تشرف به حرم امن رضوی را ندارند، بتوانند این امام را زیارت کنند.
کد خبر: ۹۱۵۶۰۶۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرنگار بسیج امام حسن مجتبی(ع): همزمان با این ایام، مردم شهر ترکالکی نیز در روز پنج شنبه، 20/04/98 میزبان کاروان زیر سایة خورشید بودند. و حوزة مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع)-عقیلی- مسئول برگزاری و استقبال از این کاروان بود.

کاروان حامل پرچم رضوی، صبح روز پنج شنبه 20/04/98 با استقبال جمعی از مردم و مسئولین، وارد شهر گتوند شدند. عصر همان روز خدام حرم رضوی به همراه پرچم امام رضا(ع) راهی شهر ترکالکی شدند.

این کاروان بعد از دیدار با برخی از خانواده های شهداء و بازدید از مرکز نیکوکاری امام علی(ع) در جشن میلاد حضرت شمس الشموس(ع) که بعد از اقامة نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع این شهر برگزار شد، حضور یافتند.

این مراسم با قرائت صلوات خاصة امام رضا(ع) آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق عبدصالحی، مبلغ اعزامی کاروان زیر سایة خورشید، به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان در جواب این سوال که آیا سلام ما از راه دور به محضر امام رضا(ع) می رسد یا نه؟، بیان داشتند: امام رضا(ع) جواب تک تک سلام ها را می دهند، فقط با این تفاوت که ما از راه دور سلام می دهیم ولی امام رئوف در مقابل ما می ایستند و پاسخ می دهند.

بیانات ایشان با ذکر کرامتی از امام رضا(ع) پایان یافت.

بعد از سخنرانی و همزمان با مداحی یکی از خادمان، پرچم سبز گنبد امام رضا(ع) برای زیارت و تبرک در میان مردم گردانده شد.

مردم با ذکر «یا مولا رضا» ، «یا مولا رضا»، فضای معنوی خاصی به محیط مسجد بخشیدند و از این فضا بهره ی کافی بردند.

جناب آقای مالک کریمی (فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی«ع» و مسئول برگزاری آیین استقبال از خدام رضوی) با ابراز سپاسگزاری و تشکر از مردم شهر ترکالکی، بیان داشتند: مردم ترکالکی از پیر و جوان، زن و مرد، در این مراسم شرکت کردند و عشق و ارادت قلبی خود را به امام هشتم(ع) ثابت کردند.

ایشان با ابراز رضایت از برگزاری آیین استقبال از کاروان زیر سایة خورشید، چنین مراسماتی را برای گسترش فرهنگ زیارت و ارتباط بیشتر جوانان با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مفید دانست.

ایشان افزودند: با ورود پرچم عطرآگین رضوی، آرزوی سالی پربرکت برای مردم عزیز این شهر را از خداوند خواستارم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها