خبرهای داغ:
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش استان همدان خبر داد

حضور بیش از 300 قالیباف در جشنواره فرش دستبافت نهاوند

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش استان همدان از حضور بیش از 300 قالیباف از استان همدان به جشنواره فرش دستبافت نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۵۹۷۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

حضور بیش از 300 قالیباف در جشنواره فرش دستبافت نهاوندشیخ‌علیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: فرش دستبافت ایرانی نه تنها معرف بخشی از صنعت و هنر اصیل در داخل و خارج از کشور است بلکه همواره دست مایه ارزآوری و زمینه‌ساز اشتغال هزاران نفر را در جامعه فراهم کرده است.

وی افزود: فرش نهاوند یکی از معروف‌ترین فرش‌های دستبافت ایرانی است که تاکنون سه مرتبه به ثبت جهانی رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش استان همدان تصریح کرد: فرش‌های نهاوند اکثراً در زرع و نیم، دو زرع و نیم (قالیچه)، 6 متری و کناره بافته می‌شود و به علت اینکه جای کمتری می‌گیرد و هم مبلغی که برای تهیه مواد اولیه کنار می‌گذارند کمتر بوده معروف‌تر است، اما اگر فرش‌های بزرگ (3*2 و 4*3) با کیفیت (اندازه، نوع رنگ و نخ) بافته شود خریدار بهتر و بیشتر است و خریدار در منطقه و کشور زیاد دارد و مشکلی برای فروش نداریم.

وی از حضور 300 قالیباف از سراسر استان در جشنواره فرش دستبافت نهاوند خبر داد و گفت: همه علاقه‌مندان به حوزه فرش و هنر صنعت فرش می‌توانند در این جشنواره حضور پیدا کنند.

شیخ‌علیان افزود: با وجود مشکلاتی که در حوزه فرش در کل کشور وجود دارد، اما پیش‌بینی می‌شود از جشنواره فرش دستبافت نهاوند به خوبی استقبال شود و به طور قطع مشکلات حوزه فرش هم با صبر و شکیبایی برطرف خواهد شد.

وی گفت: این نمایشگاه از 23 لغایت 26 تیرماه سال جاری در اداره ارشاد شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات