خبرهای داغ:
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی اظهارداشت: شهدای مدافع حرم با تربیت دینی حماسه‌ای خلق کردند که تا ابد در تاریخ ماندگار خواهد بود و آن حماسه خوار و ذلیل کردن دشمن در راس آن آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب بود.
کد خبر: ۹۱۵۵۹۶۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عابدین خرم در سومین سالگرد شهید مراثی از مدافعان حرم آذربایجان شرقی، با اشاره به رشادت و پایمردی مدافعین حرم در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در کشور‌های سوریه و عراق گفت: اگر جانفشانی و از خود گذشتگی شهدای حرم نبود شاید امروز اثری از حرم اهل بیت در این کشور‌ها نبود.

وی گفت: قصد اصلی دشمن و تکفیری‌ها نابودی تفکر شیعه و ایران بود و اگر ما در این کشور حضور نمی‌یافتیم مجبور بودیم در خانه و کشور خود در مقابل این تکفیری‌ها بایستیم.

سردار خرم با اشاره به اخلاق و منش شهید سردار رضا مراثی افزود: این شهید والامقام به تمام معنا انسان وارسته بود ولحظه‌ای به خود ودنیای مادی فکر نمی‌کرد.

وی اضافه کرد: ایشان 30 سال خدمت خود را در سپاه تمام کرده بود و می توانست بازنشسته شده و زندگی راحتی داشته باشد و از امکانات مادی خوبی بهره‌مند شود.

سردار خرم افزود: اما سید رضا مراثی ترجیه داد به خاطر پیمان با خدا در راه هدف الهی عازم سوریه شود وبا دشمنی که قصد از بین بردن اسلام را با نام الله اکبر داشت مبارزه کند و در آخر به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود برسد.

فرمانده سپاه عاشورا سردار مراثی را فردی دلسوز، امین، مهربان و حساس به بیت المال دانست وگفت:ساده زیستی این شهید والامقام می‌تواند الگوی خوبی برای نسل جوان باشد.

در این مراسم فرزندشهید رضا مراثی در وصف پدرش دکلمه قرائت کرد ومداحان اهل بیت عصمت وطهارت نیز مرثیه سرایی کردند.

این مراسم که در مسجد امیر المومنین بخش لیلان با حضور گروه‌های مختلف مردم، خانواده معظم شهداء و ایثارگران برگزارشد.

ارسال نظرات