خبرهای داغ:
معاون نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مطرح نمود:

گسترش فضای معنوی در دانشگاه ها، از اهداف نهاد مقام معظم رهبری است

معاون نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ایجاد و گسترش فضای معنوی و اسلامی و رشد فضائل اخلاقی در دانشگاه‌ها از اهداف این نهاد است.
کد خبر: ۹۱۵۵۹۵۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
گسترش فضای معنوی در دانشگاه ها، از اهداف نهاد مقام معظم رهبری استزهرا حسین پور در گفتو گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به حضور فعال کارشناسان این نهاد در بین دانشجویان و دانشگاهیان به منظور راهنمایی و ارشاد فکری و اخلاقی و پاسخگویی به مسائل شرعی، اظهار کرد: تقویت روحیه مشارکت دانشگاهیان در عرصه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه از دیگر اهداف نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هاست.
وی به تشریح مهمترین برنامه‌های این نهاد در سال تحصیلی گذشته نیز پرداخت و گفت: کارگاه تحکیم خانواده با موضوع تربیت فرزند، همسرداری و سبک زندگی اسلامی و کارگاه آشنایی با فواید و آسیب‌های فضای مجازی به ترتیب با حضور ۸۵ و ۱۲۰ نفر از کارکنان دانشگاه برگزار شد.
حسین پور با اشاره به برگزاری برنامه‌های مناسبتی از سوی این نهاد در ایام سوگواری، اعیاد و ماه مبارک رمضان، بیان کرد: اردوی فرهنگی - زیارتی قم به مناسبت امامت امام زمان (عج) و حضور در همایش عصر آفتاب دانشجویان مهدی یاور با حضور ۴۵ دانشجوی دختر در مسجد جمکران برگزار شد.
وی مراسم جشن امامت امام زمان (عج) و هفته وحدت در تالار پورسینا دانشگاه را از دیگر فعالیت‌های این نهاد در سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: خواندن زیارت عاشورا در سه شنبه‌های هر هفته، کلاس آموزش قرآن در خوابگاه‌های دختران، غبارروبی مسجد دانشگاه و نمازخانه‌های خوابگاه ها، جزء خوانی قرآن کریم، حضور مبلغ و مبلغه به مناسبت ماه مبارک رمضان در دانشگاه و مسابقه تفسیر سوره حشر از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط نهاد در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ بود.
معاون نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین به برگزاری مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: نشست شورای استانی نهاد با حضور مسئولان و معاونان دفاتر نهاد رهبری استان و برگزاری کارگاه یک روزه امر به معروف و نهی از منکر با حضور ۱۰۸ نفر نیز از جمله اقدامات انجام شده است.
حسین پور یادآورشد: علاوه بر این نشست‌های هم اندیشی اساتید با موضوعات حجاب و پوشش دانشگاهیان، ۹ دی، چهل سالگی انقلاب و گام دوم انقلاب نیز در دستور کار نهاد قرار گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها