امام جمعه موقت ایوان گفت :اینستکس تأمین کننده انتظارهای ایران نیست .
کد خبر: ۹۱۵۵۹۵۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام "علی احمدیان"، امام جمعه موقت ایوان در گفتگو با خبر نگار ما  در واکنش به بیانیه اینستکس گفت: این اقدام اخیر اروپایی‌ها هم یک بازی دیگری است که به راه انداخته‌اند و آن‌ها در واقع به دنبال این هستند که ما را سرگرم کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم اینستکس را دستاوردی برای خودمان محسوب کنیم و همه چیز را به آن گره بزنیم این یک خطای استراتژیک است.

امام جمعه ایوان سازوکار مالی اینستکس را نوعی دهن‌کجی اروپا نسبت به جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: در این کانال مالی قرار بر این است که اگر نفت ایران به کشوری فروخته شد پول آن را اروپایی‌ها دریافت کرده و به ازای میزان آن دارو و غذا تحویل ایران شود. این برخورد اروپا غیرقابل‌قبول و نوعی دهن‌کجی نسبت به ایران است.

وی با اشاره به تجربه برجام و بی‌حاصل بودن آن برای ایران، اظهار داشت: همچنان که تجربه نشان داده است این سامانه اروپاییان هم قرار نیست مشکل ما را حل کند.

امام جمعه موقت ایوان خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها در حالی در آستانه پایان مهلت 60 روزه، اقدام به انتشار این بیانیه کرده‌اند که بیش از یکسال از خروج رسمی آمریکا از برجام می‌گذرد و در این مدت کشورهای اروپایی عضو برجام هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

وی تأکید کرد: اگر قرار بود کاری که به نفع مردم ایران است صورت بگیرد مدت‌ها قبل صورت می‌گرفت و این بیانیه اخیر هم اگر اجرایی و کاربردی بود تا الان و در این مدت اقدامی انجام شده بود.
وی تصریح کرد: در عمل هیچ اتفاق جدیدی در اجرای تعهدات اروپا نیفتاده است و آن‌ها دنبال این هستند که با کلمات بازی کنند و هیچ اراده و عزمی هم بر این کار نیست و ما هم نباید روی آن حساب کنیم.

احمدیان با اشاره به اجماع قابل ستایش مسئولین مختلف کشور و تصمیم شورای عالی امنیت ملی مبنی بر توقف تعلیق هسته‌ای، عنوان کرد: دولت باید محکم بایستد و بحث گام به گام خروج از برجام را پیش ببرد و نباید این اقدام نمایشی اروپا موجب فریب دولت شود.

 

ارسال نظرات