یک بانوی فعال درحوزه عفاف و حجاب گفت: برنامه‌های گروه فرهنگی نورا به شدت مورد استقبال دختران جوان درگزی قرار گرفته و تاثیرات بسیار مثبتی را بر روی آن‌ها داشته است.
کد خبر: ۹۱۵۵۸۰۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
مرضیه علیزاده در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ ضمن تاکید بر لزوم فعالیت گسترده در خصوص ترویج عفاف و حجاب اظهار کرد: روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی نیاز جامعه جوان امروزی نیست و باید برای نشان دادن ابعاد مختلف حجاب به سمت روش‌های جدید و جذاب حرکت کنیم.

وی افزود: در همین راستا تلاش کردیم یک گروه فرهنگی در شهرستان درگز راه اندازی کنیم که به صورت تخصصی بر روی موضوع حجاب فعالیت داشته و گروه‌های مختلف بانوان را مورد پوشش برنامه‌های خود قرار دهد.

موسس گروه فرهنگی نورا گفت: این گروه که استارت اولیه آن حدود سه سال پیش در حلقات صالحین بسیجیان خواهر زده شد، تاکنون موفق شده تاثیرات بسیار مثبتی را بر روی قشر کودکان، نوجوانان و جوانان داشته باشد.

علیزاده تبیین کرد: در بخش کودکان توانسته ایم با اجرای بازی، قصه گویی، آتلیه عکس حجاب و پخش اسلاید، موضوع حجاب و زیبایی‌های آن را در ذهن‌ها نهادینه کنیم؛ معتقدیم اگر دختری از دوران کودکی تاثیرات مثبت حجاب را درک کرده و به زیبایی‌های آن پی ببرد قطعا در آینده هیچ گاه دست از حجاب برنخواهد داشت.

وی ترویج حجاب بین دختران جوان و نوجوان را کار پیچیده و دشواری دانست و عنوان کرد: اگر در زمینه چرایی عفاف و حجاب مطالعه و علم کافی نداشته و نتوانیم با مخاطب خود ارتباط دوستانه برقرار کنیم، نه تنها تاثیری بر این قشر نخواهیم داشت بلکه تاثیر منفی آن به مراتب مخرب‌تر و خطرناک‌تر خواهد بود.

این بانوی فعال فرهنگی اظهار کرد: برنامه‌های ما در بخش نوجوانان به چند بخش رفع شبهات، ارائه ملزومات حجاب‌های جدید، غرفه حجاب آرایی، آموزش بستن شال و روسری، تبدیل رایگان چادر ساده به چادر‌های جدید و مسابقات کتابخوانی تقسیم می‌شود که تاکنون به شدت مورد استقبال دختران جوان و حتی افرادی که اصلا حجاب را قبول ندارند قرار گرفته است.

وی گفت: متاسفانه تنها مشکل پیش روی ما نداشتن اعتبار است؛ طرح‌های بسیار زیادی را مد نظر داریم که خلأ آن‌ها در شهرستان حس می‌شود و در صورت تحقق این طرح ها، وضعیت حجاب شهرستان تغییرات بسیاری خواهد کرد، اما هزینه‌های پیش رو، ما را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

علیزاده ضمن تشکر از سپاه پاسداران و آموزش و پرورش شهرستان به جهت همکاری‌های همه جانبه با این گروه فرهنگی ابراز کرد: از همشهریان عزیز تقاضا داریم کمک‌های خود را در قالب نذر فرهنگی در اختیار این گروه قرار دهند تا بتوانیم طرح‌های خود را با کیفیتی در خور شان مردم درگز اجرا کنیم.

خاطرنشان می‌شود شماره کارت ۶۱۳۰-۸۵۷۸-۶۹۱۵-۶۰۳۷ بنام ترگل احدی مربوط به این گروه فرهنگی بوده که همشهریان عزیز می‌توانند کمک‌های خود را به کارت فوق واریز کنند؛ همچنین شماره تلفن ۰۹۱۵۸۵۲۱۶۳۷ جهت هماهنگی و پاسخ به سوالات در اختیار همشهریان عزیز قرار می‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها