صبح امروز دوره آموزشی توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی مدارس استان با حضور معلمین وسخنرانی سردار مطهری آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۷۲۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، صبح امروز دوره آموزشی توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی مدارس استان با حضور معلمین وسخنرانی سردار مطهری آغاز شد.

برگزاری دوره توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی استان

مجید اسماعیلی سرمربی درس آمادگی دفاعی سازمان بسیج دانش آموزی درمورد این دوره به خبرنگار ما گفت:  این دوره  به مدت چهار روز طی دو مرحله جداگانه 500 نفر دبیر خانم و اقا برگزار می شود

وی افزود : این دوره توانمند سازی  با آموزش های تئوری و عملی از جمله سلاح شناسی،تیراندازی و امداد و نجات  همراه خواهد  بود و دبیران در واقع در مورد درس آمادگی دفاعی به توانمندی خوبی دست پیدا خواهند کرد.

برگزاری دوره توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی استان

سردارمطهری دراین مراسم با بیان اهمیت علم وعلم آموزی بیان داشت:نقش فرهنگیان در 40سال انقلاب بسیار پر رنگ است.چرا که هم در  دوران طاغوت و هم زمان دفاع مقدس معلمین ما مبلغ و پیشرو در دفاع از انقلاب ومیهن اسلامی بودند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه افزود: بعضی مواقع الگوپذیری فرزندان ما از معلمین بیشتر از والدین و جامعه ومحیط است واین نقش تربیت وتعلیم معلم های عزیز بیشتر وحساس تر می کند چرا که بالاترین وظیفه معلم این است که الگوی اسلامی برای دانش اموز  باشد .
سردار مطهری در پایان خاطر نشان کرد : اجرای برنامه"بوم" در مدارس باید با فرهنگ اسلامی همتراز باشد چرا که در صورت رعایت نکردن این موضوع اموزش ومهارت دهی به دانش آموز دچار انحراف های دینی اخلاقی خواهد شد.

برگزاری دوره توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی استان

 

سرهنگ فتوحی مدیراموزش درس امادگی دفاعی در سازمان بسیج مستضعفین نیز در افتتاحیه دوره توانمند سازی مدیران درس امادگی استان کرمان با اشاره به اینکه فرهنگ دفاعی و اموزش دفاعی نیاز ضروری مدارس است خاطر نشان کرد:درس امادگی دفاعی یکی از درس های هویت ساز دانش اموزان است که متاسفانه مورد بی مهری قرارگرفته است لذا لزوم توانمدسازی دبیران این درس مهمترین واولین گام است برای اینکه آمادگی دفاعی در مدارس به جایگاه اصلی خود برسد زیرا که در قانون هم امده است که اگر درس امادگی دفاعی به نحوه شایسته وکامل آموزش داده شود کفایت دوره آموزش دوماهه دوران سربازی را خواهد داشت.

ارسال نظرات