نشست تخصصی بررسی چالش‌های حقوق زنان در قوانین داخلی و فقه شافعی (مسائل، ظرفیت و راهکارها) امروز شنبه در اداره بهزیستی شهرستان سنندج با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۷۱۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، لیلا آژیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان، امروز (۲۱ تیر) در این نسشت با اشاره به احساس نیاز و لزوم بازنگری مسائل حقوقی زنان، اظهار کرد: این جلسه در راستایی اجرایی شدن بازنگری مسائل حقوقی زنان بر مبنای فقه شافعی برگزار شده چرا که نیاز اساسی زنان در این حوزه است.

وی تصریح کرد: با مصوبه و مطالبات زنان، امیدواریم دغدغه‌ها و مشکلات بانوان حل شود تا بتوانند در نقش آفرینی در جامعه موثر باشند.

در ادامه این نشست جبار طهماسبی مدیر موسسه دانش پژوهان ماف نیز گفت: تشکل‌های مردم نهاد مسئول و موظف هستند در برابر آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه داشته باشند که در این راستا به گفت و گو و برگزاری چنین نشستی‌هایی در استان نیاز است.

وی به حمایت از زنان به طور ویژه تاکید کرد و افزود: امروزه یکی از مهم‌ترین مسائل جوامع انسانی مسائل رعایت حقوق زنان و حفظ منزلت والای آنان است و در همین راستا حقوق زنان جایگاه بسیار مهمی در جامعه دارد.

طهماسبی با اشاره به تاکید دولت به حقوق شهروندی، خاطرنشان کرد: درخواست داریم از ظرفیت‌های داخل استان در این راستا استفاده شود.

وی در پایان یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در حوزه تخصصی حقوق زنان را پیگیری کرده و در این زمنیه آسیب شناسی کنند.
 
در ادامه ابتکار افزود:بیش از هر زمانی کشورمان در معرض تهدید و توطئه‌های دشمنان هستیم و باید از همدلی و انسجام موجود در کشور محافظت نماییم.

ابتکار گفت: امروز رویکرد دولت انسجام ملی در راستای رعایت حقوق مردم و توجه به معیشت آنان است.

وی افزود: مبحث زنان و خانواده در دولت تدبیر و امید با بهره‌مندی از منویات رهبر معظم انقلاب پیگیری می‌شود و ارتقای مشارکت زنان و مبحث عدالت جنسیتی مدنظر قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده برای همه استان‌های کشور با توجه به شرایط هر استان تدوین می‌شود که طی دو سال اخیر تفاهم نامه‌هایی با استان‌های مختلف منعقد شده است و خوشبختانه کردستان یکی از استان‌هایی است که سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده آن تدوین شده است.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری افزود: برای پیگیری لوایح برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است و هم اکنون 8 لایحه در حال طی کردن مراحل به سوی تبدیل شدن به قانون را طی می‌کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: برخی از موارد که موجب نگرانی و ناراحتی بانوان شده است مبنای حقوقی نداشته و تنها به یک رویه اجتماعی تبدیل شده است که باید برای تغییر این رویه‌های نادرست تلاش نماییم.

انتهای پیام/7727

ارسال نظرات