خبرهای داغ:
به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی انجام شد

افتتاح کارگاه گلیم بافی و عروسک سازی در روستای چاهدراز

کارگاه گلیم بافی و کارگاه عروسک سازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی با حضور معاون عمرانی استاندار در روستای چاهدراز دهستان شوسف نهبندان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۶۹۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

مهدی هنری جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگاه گلیم بافی و کارگاه عروسک سازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی با حضور معاون عمرانی استاندار در روستای چاهدراز دهستان شوسف نهبندان افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه در بحث گلیم بافی در این روستا 25 نفر آموزش تخصصی دیده اند افزود: یک کارگاه با تعداد 10 دار گلیم آماده و به بهره برداری رسیده است و همچنین در زمینه عروسک دوزی با آموزش انجام شده، 4نفر در کارگاه مشغول به کار شده اند.

هنری عنوان کرد: تشکیل شبکه دام سبک و شتر به تعداد 40 نفر، آموزش تخصصی میدانی و بازدید از واحدهای الگویی جهت افزایش بهره وری دام و افزایش سطح دانش فنی روستائیان نیز در این روستا انجام شده و یک واحد الگویی دام در جهت اصلاح نژاد در روستا ایجاد گردیده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان گفت: همچنین در زمینه معیشت نیز در بین کلیه خانواده ها حدود 30 قطعه جوجه مرغ بومی اصلاح نژاد شده توزیع شده که در حال حاضر تولید تخم مرغ مورد نیاز توسط هر خانواده انجام می گیرد.

 وی اضافه کرد: جهت سلامت نیز با ترویج نان سالم با استفاده از گندم سبوس دار در روستا، تهیه نان نیز در داخل منازل توسط مردم انجام می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار