خبرهای داغ:
مصاحبه در باب حجاب و عفاف با معلم انقلابی :

حجاب تاج کرامت زن است

رسیدن به شناخت واقعی مصالح رعایت حجاب و تبعات مثبت رعایت آن در زندگی و به طور کلی باور قلبی من این است که حجاب تاج کرامت زن است
کد خبر: ۹۱۵۵۶۲۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار ستاد عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان، بحث خود را ابتدا متبرک می کنیم به آیه ای از قرآن کریم:
در آیه ۵۹ سوره مبارک احزاب می خوانیم: یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَی أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا. «ای پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌های خود را بر خود فروتر گیرند این برای آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند[به احتیاط] نزدیک‌تر است و خدا آمرزنده مهربان است»

تمدن بزرگ ایرانی که با آغوشی باز آیین راستین اسلام را به حقانیت پذیرفت، کم کم با غلبه بر طاغوت هایی که سالیان سال بر آن حکم رانی می کردند، هم چنان باصلابت تر و پیش روتر از همیشه، الگوی فرهیختگان جهان بوده و هست. فرهنگ و سبک زندگی زنان ایرانی، گاه الگوی زنان جهان بوده و بر اندیشه و زندگی آنان تأثیری چشم گیر نهاده است. در این مصاحبه ، در خصوص نقش بانو محجبه در تربیت فرزندان در مدارس با خانم<< ناهید مرادخانی>> به گفتگو نشسته ایم.

بر اساس این آیه از قرآن کریم، فلسفه پوشش نه به خاطر مردان بلکه به خاطر بهتر شناخته‌تر شدن زن است و برای این است که آنان از تعرض هوسرانان آزار نبینند. درواقع نوع لباس مردم در جامعه، می‌تواند معرف شخصیت، مکتب و هدف آن‌ها باشد.

اسلام با ایجاد حیا در قالب پوشش زن و نگاه مرد، به شخصیت، انسانیت و هویت زن احترام می‌گذارد تا بدین ترتیب افراد جامعه هم به این احسن الخالقین باکمال احترام بنگرند و بنابر تدین، توانایی، سواد علمی و اعتقادی او را در جامعه موردتوجه قرار دهند نه به‌عنوان ابزاری برای تبلیغات.

عرصه‌های بین‌المللی فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و سیاسی میدان نمایش دین و فرهنگ کشورهای مختلف است و البته حضور زنان در این عرصه می‌تواند گویای بسیاری از ارزش‌های حاکم بر جامعه خود باشد، به‌طوری‌که حجاب زن مسلمان، نماد اسلام و به‌تبع آن نماد و پرچم جمهوری اسلامی ایران است.

یکی از زیباترین و اثرگذارترین نقش زنان انقلابی در تربیت بهتر فرزندان این مرز و بوم در مدارس و آماده کردن آنها برای پذیرفتن اداره ای کشور در آینده می باشد.

بر همین اساس با یکی از معلمان انقلابی درباره حجاب و عفاف مصاحبه‌ای داشتیم که خدمت شما خوانندگان عزیز ارائه می‌شود:

خانم ناهید مرادخانی ابتدا خود را معرفی بفرمایید؟

باسلام ناهید مرادخانی هستم با حدود 28 سال سابقه کاری معاونت پرورشی مدارس شهرستان آبدانان را برعهده دارم

باور خود درباره عفاف و حجاب را چگونه بیان می کنید؟


باور درونی من این است که اصل حجاب محدودیت نیست و در حقیقت مصونیت و امنیت برای زنان می باشد.

تفسیر شما از حجاب برای یک زن چیست؟


رسیدن به شناخت واقعی مصالح رعایت حجاب و تبعات مثبت رعایت آن در زندگی و به طور کلی باور قلبی من این است که حجاب تاج کرامت زن است

به نظر شما حجاب مانع موفقیت بانوان ایرانی نیست؟

نه حجاب ، آثار ، برکات و نقش آفرینی های خاصی دارد و اگر حقیقت این حکم برای انسان ها آشکار گردد ، بعید است فطرت های سالم و خدا خواه ، تسلیم آن نشوند و آن را اطاعت نکنند.

به عنوان یک معاون پرورشی چه کارهایی تاکنون انجام داده اید؟

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف، آموزش عملی احکام دینی به دانش آموزن، برگزاری نقاشی همگانی با موضوع حجاب و عفاف، تشویق دانش آموزان محجبه در سطح مدرسه، برگزاری برنامه های فرهنگی _ هنری در راستای حجاب و عفاف، اجرای طرح ریحانه النبی در سطح مدرسه و ....

آخرین پیام شما چیست؟

در دنیای امروز حجاب بزرگترین پرچم دین است. چون مثلا شما تا نماز نخوانید، کسی نمی داند مسلمانید، یا تا از شما نپرسند روزه دارید، کسی متوجه این موضوع نمی شود، اما حجاب مثل یک پرچم است، هر کس یک خانم محجبه را ببیند، می فهمد مسلمان است، پس بیاییم بزرگ ترین پرچم دین را حفظ کنیم و دیگران را هم به زیر این پرچم دعوت کنیم.

 
ارسال نظرات