نیلچی زاده:

شهدای گوهرشاد شهدای گمنام هستند

مدرس حوزه و دانشگاه بیان داشت: شهدای گوهرشاد شهدای گمنام هستند لذا ما باید در راستای بازخوانی واقعه گوهرشاد و انتقال آن به نسل جدید تلاش کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۵۶۱۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ فروغ نیلچی زاده مدرس حوزه و دانشگاه در همایش بازخوانی واقعه مسجد گوهرشاد با که حضور جمعی از خادمیاران حرم مطهر رضوی در رواق حر عاملی برگزار شد، ابراز کرد: قیام خونین مسجد گوهرشاد حرکتی مهم و مردمی بود که در برابر جنگ فرهنگی دشمنان صورت گرفت.

وی افزود: پس از طرح کشف حجاب از سوی عمال رژیم رضاخان، مردم در سراسر ایران به این سیاست ضد دینی واکنش نشان دادند، اما در این ماجرا مردم مشهد بیش از سایر شهر‌ها پیشقدم شدند و قیامی ارزشمند را در تاریخ به ثبت رساندند.

نیلچی‌زاده تصریح کرد: تحصن مردم در مسجد گوهرشاد در حقیقت عملیات مبارزه با کشف حجاب، ریشه‌های غربگرایی و سنت‌های وارداتی غرب بود که منجر به قیام خونبار گوهرشاد و شهادت خیل عظیمی از مردم انقلابی و دین باور مشهد شد.

این مدرس دانشگاه فاجعه خونین حمله به مسجد گوهرشاد را یکی از فجایع دردناک در بین شیعیان عنوان کرد و افزود: شهدای واقعه مسجدگوهرشاد مهجور واقع شده‌اند و در حقیقت شهدای گوهرشاد شهدای گمنام هستند لذا ما باید در راستای بازخوانی واقعه گوهرشاد و انتقال آن به نسل جدید تلاش کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قبل از واقعه کشف حجاب دو مدل چادر در بین زنان رایج بود یک مدل چادر بیرونی که همان چادر کمری بود و نوع دیگر چادر اندرونی یعنی همین چادر نیم‌دایره که امروز رایج در سطح جامعه دیده می‌شود.

نیلچی‌زاده گفت: خادمیاران حرم مطهر رضوی باید با الگوگیری از قرآن و سیره امام هشتم (ع) و شناخت و آگاهی مفاهیم دینی در مسیر خدمت به زائران حرکت کنند.

یادآوری می‌شود؛ همایش بازخوانی واقعه مسجد گوهرشاد و نقش ما در حفظ و تعالی فرهنگ عفاف و حجاب به مناسبت فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب با حضور جمع کثیری از خادمیاران بارگاه منور امام مهربانی‌ها در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها