خبرهای داغ:
مادر سردار شهید مصدق طاهری، از مؤسسان جهاددانشگاهی خوزستان و فرمانده سپاه خرمشهر در دوران دفاع مقدس به فرزند شهیدش پیوست. درگذشت این مادر صبور و پاکدامن بهانه‌ای شد تا نگاهی بیندازیم به زندگی و شهادت این شهید والامقام.
کد خبر: ۹۱۵۵۶۰۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

حاجیه خانم کوکب طیبی، مادر سردار شهید مصدق طاهری، از مؤسسان جهاددانشگاهی خوزستان و فرمانده سپاه خرمشهر در دوران دفاع مقدس به فرزند شهیدش پیوست.
درگذشت این مادر صبور و پاکدامن بهانه‌ای شد تا نگاهی بیندازیم به زندگی و شهادت این شهید والامقام.

شهید «مصدق طاهری» در سال ۱۳۳۳ در نفت سفید به دنيا آمد. مراحل رشد و تربیت را نزد پدرش که حافظ قرآن بود طی کرد. همزمان با شروع نهضت اسلامی فعالیت خود را بيشتر كرد. همگام با سایر همرزمان در قالب گروه‌های سیاسی ـ نظامی به مبارزه جدی علیه رژیم شاهنشاهی پرداخت و با پیروز شدن انقلاب اسلامی در روزهای نخست انقلاب سرپرستی، پاسداری و محافظت از استانداری خوزستان را برعهده گرفت و در سال ۵۸ مجدداً به دانشگاه بازگشت.

شهید بعد از شهادت محمد جهان‌آرا و شهید عبدالرضا موسوی به فرماندهی سپاه خرمشهر انتخاب و مدتی را در این سنگر به انجام وظیفه پرداخت و در بیشتر عملیات‌ها از جمله عملیات طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، والفجر مقدماتی، خیبر، بدر و والفجر هشت شرکت داشت و در عملیات بدر شیمیایی شد.

وقتی که انقلاب اسلامی پیروز شد، شهید مصدق ترم آخر دانشگاه بود. بعد از انقلاب فرهنگی، فعالیت‌های فرهنگی متفرقه داشت و پس از بازگشایی دانشگاه ادامه تحصیل داد و درسش را به پایان رساند تا اینکه عملیات بیت‌المقدس آغاز شد و در خرمشهر حضور یافت. بعد از آزادسازی خرمشهر و شهادت شهید موسوی، ایشان فرمانده سپاه خرمشهر شدند.

شهید مصدق طاهری در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۶۰ از سوی منافقان ترور شده بود اما جان سالم به در برد. در یکی از روزهای آذرماه سال ۱۳۶۵، قبل از نماز ظهر‏، شهر اهواز مورد حمله بمباران دشمن قرار گرفت که در آن، شهید طاهری زخمی شد و پس از آنکه به بیمارستان منتقل شد، کاری از دست پزشکان ساخته نبود و به شهادت رسید.

«خون شقایق» شامل زندگینامه و خاطراتی از سردار شهید مصدق طاهری در دوران دفاع مقدس است که توسط روزعلی قربانی یکی از رزمندگان و نویسندگان دفاع مقدس هفتکل جمع‌آوری و منتشر شده است و برای علاقه‌مندان در دسترس است.

گفتنی است، عکس به کار رفته در این متن، از شهید مصدق طاهری در حال سخنرانی از وی در ورزشگاه شهرستان خرمشهر گرفته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها