خبرهای داغ:
در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی:
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی گفت: فراخوان بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۵۶۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری استان علی بینش اظهارداشت: این دوره از جشنواره در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای در آذر سال جاری برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها هستند.
بینش افزود: در بخش مسابقه‌ی بین‌الملل بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزیدگان ۲۱ دوره گذشته جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی و بین‌الملل و قصه‌گویان و مجریان دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور به همراه داوطلبان سایر کشورها می‌توانند شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور سال جاری فرصت دارند برای ثبت‌نام و بارگذاری فیلم قصه‌های خود به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.
بینش ادامه داد: روایت قصه از زبان یک راوی، ارسال فیلم در قالب mp4 و حجم حداکثر ۴۰۰ مگابایت و تصویربرداری با استفاده از دوربین و موبایل به صورت افقی و دارای صدای مطلوب از شرایط بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه اعلام شده است.
وی ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و اساتید حوزه‌ی قصه و قصه‌گویی، احیای سنت قصهگویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره، برنامه‌ریزی برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم در ترویج این فرهنگ به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه را از جمله اهداف این جشنواره برشمرده است.
 علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر ثبت آثار خود می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات