بابازاده در جمع دختران بافقی: حجاب داشتن باعث حفظ شما از خطرات موجود در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۵۴۷۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، به مناسبت هفته حجاب و عفاف نشستی با محوریت چرایی حجاب در بیت الرضا (ع) بافق برگزار شد.
در این نشست صمیمانه " فاطمه بابازاده " از اساتید اخلاق مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق چرایی حجاب را برای دختران بیان کرد.
این استاد اخلاق حوزه گفت:همه ما میدانیم که در محضر خداوند تبارک و تعالی حضور داریم و او بر همه احوال ما آگاهی دارد، اگر کار خیری انجام بدیم به عنوان کار خوب در دفتر اعمال ما ثبت خواهد شد و اگر کاری را انجام دهیم که مورد رضای پروردگار متعال نباشد، همین عمل نیز در دفتر اعمال ما ثبت و ضبط خواهد شد و یکی از این کار‌های خوب مورد رضای خداوند متعال، داشتن حجاب هست.
بابازاده تأکید کرد: وقتی خداوند متعال از کسی راضی باشد مهر آن شخص را در دل دیگران قرار خواهد داد و شما دختران خوب همیشه به یاد داشته باشید که هرآنچه مورد رضای خداست انجام دهید.
وی گفت: خدا در قرآن کریم به همه ما سفارش می‌کند که حجاب را رعایت کنیم، به عنوان مثال در سوره نور آیه ۳۱ می‌فرماید:
«وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها»
وبه زنان مؤمن بگو تا چشم هاى خود را (از نامحرم) و دامن و اندامشان (از عمل زشت) محفوظ دارند و زینت خود را جز آنچه ظاهر مى ‎ شود، بر بیگانگان آشکار نسازند.
این استاد حوزه در ادامه بحث با ذکر یک مثال گفت:  تا به حال دیده اید که یک غنچه زیبا را در کجا نگهداری می‌کنند تا از آسیب در امام بماند، به طور قطع و یقین در گلخانه نگهداری می‌کنند تا از گزند حوادث در امان باشد؛ بنابراین شما دختران هم مثل غنچه گل هستید که باید از خودتان مراقبت کنید تا گزندی به شما نرسد و حجاب داشتن باعث حفظ شما از خطرات موجود در جامعه می‌شود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات