خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران گفت: شهر چمران نیازمند راه‌اندازی شعبه تامین اجتماعی و همچنین درمانگاه تامین اجتماعی است. از شورای شهر و مسئولان مربوطه شهرستان انتظار می‌رود تا حصول نتیجه پیگیر این امر مهم باشند.
کد خبر: ۹۱۵۵۴۵۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک فرا رسیدن ولادت ولی نعمت ملت ایران، عالم آل محمد، امام علی بن موسی الرضا (ع) به تمام ارادتمندان و عاشقان ایشان، اظهار کرد: مناسب است سبک زندگی این امام درتمام ابعاد مورد مطالعه قرار گیرد.

وی افزود: علم و دانش و تخصص در تمام علوم، اخلاق و عرفان و ادب و عبادت و بندگی و ادای تکالیف دینی این امام بزرگوار می‌تواند برای پیروان امامت درس‌های راهبردی و راهگشا داشته باشد.

خطیب جمعه شهر چمران ادامه داد: حرکت کاروان خدام رضوی در شهرها و روستاها حرکت مبارکی است که موجبات نزول خیرات و احیای سبک زندگی ائمه است که برای نزول رحمت و برکات مختلف الهی از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر مي‌رفتند.

هاشمی در ادامه با گرامیداشت سالگرد حمله به مسجد گوهرشاد و شهادت هزاران شهيد قیام مردم مشهد برای دفاع از حجاب و عفاف، بیان کرد: اگر دیروز رضاخان قصد بی‌حجاب کردن جامعه را داشت، رضاخان‌های زیادی امروز دنبال حجاب‌زدایی در جامعه هستند.

وی متذکر شد: می‌خواهند به اسم آزادی دختران و زنان را بدحجاب بار بیاورند و به اهداف پليدشان برسند اما سزاوار است دانسته شود بدحجابي مقدمه بی‌حجابی است و بی‌حجابی به معنای بی‌دینی، برداشتن دیوار امنیت و آرامش خانواده، فروپاشی خانواده، هزاران طلاق و فرزند طلاق و زن سرپرست خانواراست.

امام جمعه چمران خاطرنشان کرد: بازار لباس و پوشاک بانوان در جمهوری اسلامی نباید بدون مدیریت و فرهنگ‌سازی و نظارت رها شود، انسان لباس‌هايي در بازار می‌بیند که نام لباس بر آن اطلاق نمي‌شود. مانتوهاي جلوباز و شیشه‌ای و شلوارهای پاره پاره که انسان احساس می‌کند در بازار بلاد کفر است.

هاشمی افزود: از دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود جلوي این خرید و فروش‌هايي که حجاب و عفاف جامعه را نشانه رفته، بگیرند. متاسفانه کمتر از اين وضع اسفناک صحبت می‌شود و اگر صحبت شود متهم می‌شوند به اینکه با وجود مشکلات اقتصادی دیگر اولویتی برای این موضوع نیست.

وی اظهار کرد: سزاوار است جامعه اسلامی به خود برگردد همه و همه خودمان را در مقابل حجاب و عفاف و بازار غیر قابل تحمل آن که در شان یک بانوی مسلمان نیست مسئول بدانیم، موارد زیادی بوده خانم‌های متعهد و با حجاب برای خرید می‌گویند تنوع لباس اسلامی وجود ندارد اما در مقابل تنوع لباس بلاد کفر زیاد است، این دغدغه نباید در بازار اسلامی باشد، بازاریان عزیز و گرامی نیز باید در خرید و فروش لباس از احکام شرعی مطلع شوند.

خطیب جمعه شهر چمران متذکر شد: حجاب اجباری واژه شیطانی است. حجاب یک فرهنگ دینی، انسانی و حراست جامعه است. حجاب جایگاه امنیت و آرامش است، مناسب است حجاب و عفاف به صورت مناسب و جدی در مدارس بحث و تدریس شود.

هاشمی همچنین گفت: از راهپیمایی بانوان شهر چمران در دفاع از حجاب و عفاف آن هم به درخواست خودشان در گرمای ظهر جمعه و روز عفاف و حجاب کمال تشکر و قدردانی را داریم و به وجود بانوان فرهیخته و با بصیرت افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه با تبریک هفته بهزیستی، اظهار کرد: این هفته فرصتی مناسب برای ارائه عملکرد، برنامه‌ها و اهداف این مجموعه است. از خيران و شرکت‌های پتروشیمی و عموم شهروندان که کنار بهزیستی بوده‌اند تشکر و از آنان توقع داریم با توجه به مشکلات اقتصادی موجود بیشتر کنار این مجموعه برای برقراری عدالت اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف باشند.

امام جمعه شهر چمران افزود: نگهداری افراد معلول و يا افراد دارای مشکلات جسمی و روحی و روانی دارای اجر و پاداش غیر قابل محاسبه است و فعالیت در بهزیستی به دلیل مشکلات فراوان و نیاز به تحمل زیاد یک جهاد مقدس است.

هاشمی همچنین با گرامیداشت سالروز تامین اجتماعی عنوان کرد: از این سازمان که الحمدلله کم بیمه شده در شهر و روستاها ندارد تقاضا داریم برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های مادی و اجتماعی و جهت رفاه حال شهروندان نسبت به راه‌اندازی شعبه تامین اجتماعی و همچنین درمانگاه تامین اجتماعی اقدام کند. از شورای شهر و مسئولان مربوطه شهرستان نیز انتظار می‌رود تا حصول نتیجه پیگیر این امر مهم باشند.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها به وضعیت نامناسب شیخ مقاومت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شيعيان نیجریه اشاره کرد و گفت: وجود میلیون‌ها نفر شیعه مرهون تلاش و مجاهدت این عالم فرزانه است. باتوجه به وضعیت اسفناک سلامتی ایشان ظلم و ستم حکومت نیجریه قابل بخشش نیست و محکوم است.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: سکوت خائنانه کنفرانس اسلامی و حقوق بشر چه اسلامی و چه غیر اسلامی باید شکسته شود. از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود نسبت به پیگیری سلامتی ایشان جدی‌تر ورود کنند.

هاشمی در پایان باتوجه با اشاره به فرا رسیدن ایام موسم حج و رفتن حجاج به سرزمین وحی گفت: با تبریک به این عزيزان و آرزوی قبولی اعمال و سلامتی برای آنها، سفارش می‌کنیم با توجه به مشکلات اقتصادی موجود و عدم ایجاد عسر و حرج برای دیگر حجاج از پهن کردن سفره غیر ضروری و غیر مناسب تا حد امکان صرف نظر شود. اطلاع داریم بعضی به خاطر همین سنت‌های غیر واجب و ضروری خودشان را از سفر واجب شرعی حج محروم می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها