معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد:

عملکرد دستگاه ها در تراز با نظریه مقاومت فعال و بیانیه گام دوم انقلاب باشد

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتظار از همه دستگاه ها این است که در راستای سیاست های مقام معظم رهبری حرکت کنند، گفت: مقاومت فعال این است که با این نظریه نگذاریم فشارهای اقتصادی بیش از این بر مردم اثر گذار باشد.
کد خبر: ۹۱۵۵۴۳۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به مفهوم نظریه مقاومت فعال که به عنوان راهبرد اصلی جمهوری اسلامی در برابر توطئه های دشمن به کار می رود گفت: مقاومت فعال یعنی اینکه ما برای ادامه مسیر هرجا که با مانعی مواجه می شویم به شکل منطقی در جستجوی برداشتن این موانع و ادامه حرکت باشیم.

وی در خصوص توطئه های دشمنان در طول عمر حیات انقلاب اسلامی بیان داشت: رویارویی چهل ساله نظام اسلامی با نظام سلطه این را اثبات می کند که نظام سلطه در مقطع فعلی با تلاش حدأکثری در حال مانع گذاری برای شتاب پیشرفت انقلاب اسلامی و حتی آن را متوقف کند و با اعمال فشارها جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره بیاورد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این خصوص تصریح کرد: بر همین اساس است که مقام معظم رهبری می فرمایند ما هیچ مذاکره ای با آمریکائیها نخواهیم داشت و برای ایجاد گشایش ها باید به ظرفیت های درونی فکر کنیم تا بتوانیم تحریم ها را بی اثر کنیم.

وی با تأکید یبر اینکه مقاومت فعال ایده ای برای برداشتن موانع با کمترین هزینه در کوتاه ترین زمان است گفت: مقاومت فعال این است که اقدامات به هنگام برای مانع گذاری ها و کارشکنی های دشمن را از سر راه انقلاب اسلامی انجام دهیم.

سردار جوانی در خصوص عملکرد دستگاه ها برای عملیاتی کردن نظریه مقاومت فعال عنوان کرد: دستگاه ها و نهادها در مجموعه های مختلف دولتی و غیر دولتی می توانند عملکرد بسیار بهتری داشته باشند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این خصوص ادامه داد: اگرهمه ما آنچه را که مقام معظم رهبری سیاست گذاری کردند به طور جدی دنبال کنیم و به فکر عملیاتی کردن آنها باشیم می توانیم بگوییم در تراز آنچه را که مورد انتظار است اقدام می کنیم.

وی با اشاره به جنگ های اقتصادی،روانی و فرهنگی دشمن با شگردهای مختلف افزود: وقتی که دشمن بحث تحریم های اقتصادی و تشدید آن را در دستور کار قرار داده و مقام معظم رهبری شعار سال را رونق تولید نامگذاری کردند اینجا برای اینکه تولید رونق پیدا کند مجموعه ای از فعالیت ها و اقدامات باید شکل بگیرد و یکی از این اقدامات مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا یا جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل تولید می شوند هستند که باید انجام شوند.

سردار جوانی با بیان اینکه متأسفانه برخی اوقات عملکرد دستگاه ها مبنی بر انجام اقدامات لازم در این راستا را انجام نمی دهند گفت: باید در تحقق این اهداف همه دستگاه ها فعال تر شوند و برخی هم عملکردشان در تراز مقاومت فعال نیست چراکه دشمن شبانه روز در حال مانع گذاری و سنگ اندازی است.

وی در این خصوص تصریح کرد: دشمن با هدف نارضایتی مردم و تحت فشار قرار دادن آنها شگردهای پیچیده ای در دستور کار گذاشته و مقاومت فعال این است که با این نظریه نگذاریم فشارهای اقتصادی بیش از این بر مردم اثر گذار باشد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین نظریه مقاومت فعال یک بحث ضمنی نیست بلکه یک موضوع عینی و عملی است و باید با مجموعه ای از اقدامات نگذاریم دشمن به اهداف و خواسته هایی که مد نظر دارد برسد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات