نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: نمایندگان مجلس باید نسبت به عملکرد خود به مردم پاسخ دهند.
کد خبر: ۹۱۵۵۴۲۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به یازدهم ذیقعده روز ولادت ثامن الحجج، امام رضا (ع) ضمن گرامیداشت و تبریک این روز مهم اظهار کرد: ایشان در دوران امامت خود در میان اجتماعات مردمی حاضر شده و در خصوص وحدت اسلامی سخن می‌گفتند، کرسی آزاد اندیشی با برادران مسلمان و غیرمسلمان برگزار و با دستگاه فاسد مامون مبارزه کردند.

وی به اقداماتی که در راستای محتوی بخشیدن به سریال‌های تلویزیونی، ایجاد وحدت و رفع دوگانگی در سریال‌ها بعد از مدت‌ها انجام شده اشاره کرد و گفت: این اقدامات شایسته است، از کارهای ارزشی و خوب باید دفاع کرد هرچند ممکن است یک عده این اقدامات ارزنده را نپسندند و به مذاق آنها خوش نیاید.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه نیروهای ارزشی در چنین مواردی باید دفاع خود را داشته باشند، ادامه داد: در سریال‌های عمومی، مستندها و فیلم‌ها تفاوت‌ها کاملاً مشهود است، ما آنچه از راست و دروغ باید از دل یک برنامه پخش شده فهمید را درک می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز، بیان کرد: در یک برنامه تلویزیونی اعمال نفوذ و سیاست‌های استکباری توسط یک عده عوامل داخلی و در مقابل تلاش مسئولین و اقتدار سربازان ما در دفاع از امنیت کشور بخوبی نمایش داده شده است که جای تشکر دارد.

وی در بخش دیگریی در مورد مسائل انتخاباتی با تاکید بر شفاف سازی بهتر و بیشتر برای مردم، گفت: نمایندگان مجلس به عنوان وکلای مرم در مواردی که از آنها پرسش دارند حضور یابند و نسبت به عملکرد چهارسال گذشته خود پاسخگوی مردم باشند تا این شفاف سازی ها و صحبت‌ها در آینده چراغ راه باشد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت حجاب و عفاف، گفت: این مهم منافاتی با فعالیت‌های اجتماعی و شخصی ندارد، از آثار و برکات فردی آن حفظ اعتقادات و شخصیت والای بانوان و مراقبت از آنها در مقابل مسائل حرام است.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر آثار اجتماعی حجاب بیان کرد: حفظ کرامت جامعه، بنیان خانواده، حفظ نسل آینده و پیشگیری از فساد و موراد اخلاقی در سایه حجاب حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر تلاش دشمنان برای نشانه گرفتن موضوع حجاب بانوان ما و به قصد از بین بردن تراز خانواده اسلامی عنوان کرد: باید با فتنه‌های دشمنان به جد مقابله کرد؛ چون رهبر معظم انقلاب نیز بابت این موضوع نگرانی و دغدغه دارند، باید مراقب حفظ عفت اجتماعی و نفوذ مسائلی در جامعه که خلاف آن است، باشیم.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در مورد مسئله حجاب برخی به اسم آزادی می‌خواهند هنجار شکنی کرده و سرنوشت نسل آینده ما را به خطر اندازند، گفت: طبق فرموده امام خمینی (ره) همه در جامعه در برابر مقابله با آنچه خلاف عفت عمومی است مسئول هستیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا و هم پیمانان وی فکر می‌کردند که با خروج آنها از برجام ایران تسلیم خواهد شد و هرآنچه آمریکا می‌خواهد را انجام می‌دهد، افزود: آنها فکر می‌کردند که نظام جمهوی اسلامی در برابر مشکلات اقتصادی از هم می پاشد اما دیدند آنچه که می‌خواستند، عملیاتی نشد.

وی با بیان اینکه ایران در برابر فشارها و تحریم‌ها صبوری کرده و بیش از اندازه به طرف‌های مقابل در برجام مهلت داد، عنوان کرد: تقاضای ایران در این رابطه انجام تعهدات کامل بود و طبق آن پیش رفتیم.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز با اشاره به اینکه افزایش سهم غنی سازی اورانیوم ایران به ۴ و نیم درصد، گفت: حال صدای اروپایی‌ها درآمده است، قصد دارند با جار و جنجال در عرصه‌های بین المللی، ایران را ناقض برجام معرفی کنند و برای ما مانع تراشی می‌کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل که پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای را امضا نکرده است و تمام هستی آن برای منطقه خطرناک است، گفته است که این سقف غنی سازی ایران خطرناک است و از آمریکا و انگلیس خواسته است که از تعهدات خود در برابر ایران بازگردند.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی تا زمانی که اروپا به تعهدات خود بازنگردد و گام‌ها را برای برداشتن تحریم‌ها و موانع علیه ایران برندارد، با مقاومت ایستادگی کرده و مانند گذشته آمریکا را مجبور به عقب نشینی می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر دستورات مقام معظم رهبری در رابطه با اختلافات با اروپا و نحوه تعاملات با آنها بیان کرد: رهبری شروطی تعیین کرده اند به عنوان نمونه بیان کرده اند که اروپا به دلیل تعهداتی که آمریکا در برابر برجام نداشته است باید تحریم‌هایی علیه این کشور صادر کند، آنها نباید مباحث موشکی علیه ایران مطرح کنند و باید فروش کامل نفت ایران و تجارت با ایران را برای ما تضمین کنند.

خطیب نمازجمعه کرج ادامه داد: برای رسیدن به نتایج بهتر باید مواردی مانند ازسرگیری راکتور آب سنگین اراک انجام دهیم و این اقدام مهم بهتر از این است که منتظر باشیم تا اروپایی‌ها طرحی را به ما ارائه دهند.

وی در بخش دیگری با شاره به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شوای نگهبان گفت: شورای نگهبان ۴۰ سال است که بی وقفه، با اهتمام و با دلسوزی تمام از اسلامیت قوانین و جمهوریت نظام ما دفاع کرده است و با صلابت به وظیفه خطیر خود ادامه داده است.

آیت الله حسینی همدانی در خصوص وظیفه خطیر شورای نگهبان گفت: باید با تمام قوا اجازه ندهند که هیچ ناخالصی به آنچه در قانون کشورمان تعیین شده وارد شود، در زمان‌هایی که لازم است باید بخوبی صلاحیت افراد را بررسی کرده و اجازه ندهند آنهایی که صلاحیت ندارند، این صلاحیت را به دست آورند و این صلاحیت‌ها در خصوص موارد قانونی هم صدق می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: امید است که شورای نگهبان در انتخابات پیش رو در کشور مانند م همیشه مستحکم بوده و بدون اینکه در برابر موردی اثری بپذیرند وظیفه خود را بخوبی انجام دهند.

وی در مورد رسیدگی به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر مکرمه وی گفت: لازم است مجامع اسلامی و در راس آن کنفرانس اسلامی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل جلسه دهند و ضمن بیداری جهان، حاکمان نیجریه را برای رسیدگی به وضعیت این شیخ بزرگوار متوجه کنند؛ چون شخصیت بی نظیر برای جامعه اسلام است.

ارسال نظرات