امام جمعه بهاباد گفت: شوراى نگهبان؛ پشتیبان واقعى مردم و نظام اسلامى و خار چشم دشمنان و بد خواهان است.
کد خبر: ۹۱۵۵۴۱۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در خطبه‌های این هفته نماز با سفارش نماز گزاران به تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: ۲۶ تیر سالروز آغاز به کار اولین دوره نهاد ارزشمند و انقلابى شوراى نگهبان در سال ۱۳۵۹ است. شورایى که در آخرین روز بهمن ماه ۱۳۵۸ فرمان تأسیس آن از سوى حضرت امام خمینى (ره) آن حکیم خوش ضمیر انقلاب صادر شد و پس از معرفى شش تن از فقهاى صاحب نام، نهایتا در ۲۶ تیر ماه ۱۳۵۹ شروع بکار کرد .
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه شوراى نگهبان یکى از ارکان اصیل نظام اسلامى و ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت قوانین در جمهورى اسلامى و حافظ قانون اساسى است افزود: قانون شورای نگهبان تا زمان حکومت امام زمان عج ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در کشور جمهوری اسلامی ایران بار‌ها به تجربه تاریخ نشان داده شده که شورای نگهبان مورد تاخت و تاز قرار داشته افزود: شورای نگهبان جایگاه بسیار قوی ومحکم در کشور ما دارد.
ابراهیمی بشکانی نظارت بر قوانین مجلس شورای اسلامی و انتخابات را از مهمترین وظایف شورای نگهبان دانست وافزود: تضعیف شورای نگهبان، تضعیف نظام و اسلام است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب، روز عفاف و حجاب را گرامی داشت و افزود: عفاف به معنی شخصیت است به معنای کلمه حجاب نیست.
خطیب جمعه بهاباد اضافه کرد: پوشش و حجاب شرف، اقتدار و عزت است،  زنی که در دید هر هرزه‌ای قرار می‌گیرد در کانون خانواده نمی‌تواند گرم باشد و دیگران او را اذیت می‌کنند.
وی مصونیت مرز‌های حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های جامعه را درگرو رعایت عفاف و حجاب دانست و افزود: مردم باید حافظ امنیت اخلاقی و رعایت عفاف و حجاب باشند و همین‌طور ادارات نیز باید مرکز رعایت این ارزش‌ها باشد.
امام جمعه بهاباد بابیان اینکه حجاب سنگری مستحکم برای بانوان است و قطعاً این حجاب می‌تواند زینت بانوی مسلمان ایرانی باشد افزود: حجاب و عفاف گوهری ارزشمند برای تک‌تک افراد جامعه محسوب می‌شود.
تبریک ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) و دهه کرامت وبرگزاری جشن‌های زیر سایه خورشبد از دیگر موضوعات حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد بود که مورد بحث قرار گرفت.
انتهای پیام/د
ارسال نظرات