امام جمعه دامغان گفت: شورای نگهبان فیلتری قابل اطمینان برای جلوگیری از ورود ناخالصی ها به پست های کلیدی کشور و پشتیبان حقیقی نظام اسلامی، قانون اساسی و حقوق مردم است.
کد خبر: ۹۱۵۵۴۱۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و برشمردن برخی از ویژگی‌های شخصیت نورانی امام هشتم، اظهار داشت: آن حضرت در طول ۱۹ سال امامت خود همچون چراغ هدایت شیعه را در مباحث سیاسی، اجتماعی، علمی و ... رهبری نمود و هجرت ایشان از مدینه به مرو با فشار خلیفه عباسی، با درایت امام هجرتی سرنوشت ساز و تمدن ساز شد که جغرافیای سیاسی شیعه را گسترش داد.

امام جمعه دامغان با گرامیداشت ۲۱ تیرماه سالروز ایستادگی زنان و مردان غیرتمند ایرانی در برابر کشف حجاب رضاخانی و سرکوب مردم در مسجد گوهرشاد و قدردانی از بسیج جامعه زنان و ستاد مردمی هفته عفاف و حجاب این شهرستان به دلیل برگزاری تجمع باشکوه به این مناسبت، خاطر نشان کرد: حجاب مایه تشخص و آزادی واقعی زن است.

خطیب نماز جمعه دامغان حجاب و عفاف را حافظ حریم خانواده و عامل سرافرازی و سربلندی زن مسلمان ایرانی عنوان و تصریح کرد: مردان باغیرت و زنان عفیفه میهنمان چندین دهه قبل در برابر استبداد و کشف حجاب رضاخان خودفروخته ایستادند حجاب از سر برنداشتند و اکنون دشمن در تلاش است با ابزار‌هایی همچون ماهواره و فضای مجازی حجاب زن و دختر مسلمان ایرانی را از بین ببرد که بی شک بانوان آگاه و باایمان ایران زمین اجازه تحقق این آرزوی دشمن را نخواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی این نهاد را پشتیبان حقیقی نظام، قانون و حقوق مردم نامید و اضافه کرد: این نهاد باسابقه و مهم از ارکان قانونی نظام مقدس جمهوری اسلامی و فیلتری قابل اطمینان برای جلوگیری از ورود ناخالصی‌ها به پست‌های کلیدی کشور و تصویب مصوبات مجلس شورای اسلامی است؛ نهادی انقلابی و قانونی که نباید اجازه تخریب و تضعیف آن را بدهیم.

وی در ادامه به موضوع تصمیم امارات متحده عربی برای کاهش نیرو‌های خود در یمن و زمزمه خروج از اعتلاف با عربستان سعودی پرداخت و گفت: آل سعود در باتلاق خودساخته یمن گیرکرده است، ۵۰ ماه جنگ و تجاوز ثمره‌ای جز شکست برای آن‌ها نداشته و تقریبا هیچ یک از اهدافشان محقق نشده و تنها خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی فراوانی به ملت مظلوم یمن تحمیل نموده اند و اکنون امارات که از تهدیدات و قدرت انصارالله دچار وحشت شده قصد ترک این اعتلاف خونریز را دارد.

امام جمعه دامغان در قسمت دیگری از سخنان خود به مسئله دانشکده علوم قرآنی این شهرستان اشاره کرد و افزود: این دانشکده در سال ۸۹ با دو رشته علوم قرآنی و تفسیر قرآن کار خود را آغاز نمود و ۷۵ فارغ التحصیلان آن حذب بازار کار شده اند؛ علی رغم تمامی مشکلات و منحل شدن این دانشکده در برخی استان ها، با تلاش مدیریت این مجموعه دانشکده علوم قرآنی دامغان به کار خود ادامه خواهد داد و علاقمندان می‌توانند برای سال تحصیلی آینده جذب این مرکز آموزش عالی شوند.

خطیب نماز جمعه دامغان همچنین با تشکر از حضور یکپارچه خادمیاران رضوی این شهرستان در نماز جمعه این هفته دامغان به مناسبت دهه کرامت؛ فعالیت در ۲۰ مسجد، ساماندهی ۱۴ کارگروه برای توسعه فرهنگ زیارت، ۱۷ مرحله اعزام زائران نیازمند و زیارت اولی ها، سفره اطعام نیازمندان، توزیع قریب به شش هزار و ۱۲۵ بسته غذایی، عیادت بیماران، جانبازان و خانئاده شهدا، ارائه خدمات درمانی و تسهیلات به محرومان و ... را از خدمات این مجموعه معنوی برشمرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها