خبرهای داغ:
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی:
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی گفت: طرح «معاونین رسانه» ویژه دانش آموزان در مناطق مختلف آذربایجان غربی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۵۴۰۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱

 محسن رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، به تشریح برنامه‌های تابستانی این استان تحت عنوان «به وقت تابستان» پرداخت و از برنامه ریزی های دقیق برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد.

وی بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای گذراندن اوقات فراغت مفید برای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: اتحادیه استان امسال در نظر دارد مجموعه برنامه های تابستانی تحت عنوان «به وقت تابستان» را برای اعضای انجمن های اسلامی برگزار  کند.

وی ادامه داد: امسال فرآیند جدیدی از انتخاب مسئولین انجمن اسلامی در مدارس به اجرا در آمده که بسیار موفقیت آمیز بوده، بدین شکل که دانش آموزان برای تصدی مسئولیت انجمن اسلامی مدارس توسط کارشناسان مجموعه در چند مرحله مصاحبه و گزینش شده اند و بدین ترتیب افرادی مسئولیت پذیر و فعال انتخاب شده‌اند و این موضوع کار را برای برنامه ریزی بهتر و دقیق تر تسهیل کرده است.

در ادامه مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی به تبیین جزئیات برنامه های «به وقت تابستان» پرداخت و گفت: این مجموعه برنامه ها در سه قالب علمی آموزشی، اردویی ورزشی و قرارگاهی معرفتی تهیه و تنظیم شده و به اجرا درخواهد آمد.

 رضایی افزود: دوره های آموزشی زبان های خارجی، دوره های فن آموزی، کار با رایانه و نرم افزارهای کاربردی، دوره های هنری، دوره های سواد رسانه و فضای مجازی، کلاس های تقویتی علمی و دوره های متنوع قرآنی از برخی برنامه های علمی، آموزشی می باشند.

همکاری با نهادهای مختلف برای برنامه‌های تابستانی دانش آموزان

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای برنامه ها تفاهم نامه های مختلفی با سازمان فنی و حرفه ای، حوزه هنری انقلاب اسلامی، سازمان سراج، سازمان اوج، جهاد دانشگاهی، نهاد کتابخانه های عمومی، سازمان اوقاف، اتحادیه موسسات قرآنی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان جوانان هلال احمر، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه و فرهنگسراهای شهرداری ها منعقد شده است.

وی ادامه داد: موسسه علمی آینده سازان نیز در بحث حمایت علمی از دانش آموزان برنامه ریزی هایی انجام داده است که در فصل تابستان بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

رضایی در ادامه از طرح ویژه معاونین رسانه سخن گفت و اظهار کرد: این طرح که به صورت ویژه به بحث هرم آموزش سواد رسانه می پردازد، دانش آموزان توانمند در این حوزه را مخاطب قرار خواهد داد و این افراد در مدارس یاری رسان مسئولین انجمن در جریان سازی در مدارس خواهند بود.

وی رفع ضعف‌ها و کمبودهای جسمانی و روانی را یکی از مباحث مهم در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت خواند و گفت: تفریح و ورزش دو اصل مهم در زندگی هر انسانی بوده و این امر در زندگی یک نوجوان جایگاه بسیار والاتری پیدا می‌کند، علی الخصوص با توجه به وفور وقت در اوقات فراغت، برنامه ریزی‌های دقیقی در این حیطه می‌بایست انجام بگیرد.

برگزاری اردوهای آموزشی، تربیتی در تابستان

 وی اظهار داشت: اختصاص سانس سالن های ورزشی به اعضای انجمن های اسلامی، برگزاری اردوهای تشکیلاتی انگیزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی ورزشی و اردوهای جهادی در مناطق محروم از برخی برنامه‌های اتحادیه در فصل تابستان می‌باشد.

 وی همچنین به برگزاری اردوهای آموزشی، تربیتی، تشکیلاتی طلایه داران در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: این اردوها برای توانمندسازی و انتقال آموزش های لازم ویژه مسئولین انجمن اسلامی گزینش شده در فصل تابستان برگزار خواهد شد.

محسن رضایی در پایان به برگزاری قرارگاه هایی ویژه دانش آموزان و اولیا اشاره کرد و بیان داشت: در این قرارگاه ها سعی بر آن خواهد بود تا برخی مسائل مربوط به احکام، مباحث عقیدتی، تشکیلاتی برای دانش آموزان و همچنین مشاوره های تربیتی نوجوان برای والدین برگزار شود.

رضایی اظهار کرد: در تابستان قرارگاه ها به صورت هفتگی در فرهنگسراها و یا مساجد مناطق نزدیک به محل سکونت مسئولین انجمن با مدیریت سرگروه ها و قرارگاه های شهری به صورت ماهانه یک بار با محوریت اتحادیه هر شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات