تجمع مدافعان حریم خانواده از فرهنگ عفاف و حجاب

مدافعان حریم خانواده از فرهنگ عفاف و حجاب به مناسبت گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب در محل امامزاده عبدالله (ع) بافق شهرستان بافق تجمع نمودند.
کد خبر: ۹۱۵۵۳۵۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق؛ مدافعان حریم خانواده از فرهنگ عفاف و حجاب از حسینیه مهدیه حرکت نموده و در مسیر پیاده روی به سمت امامزاده عبدالله (ع) شعار‌هایی برای دفاع از حجاب و عفاف سر دادند. دراین تجمع فرمانده و برخی از معاونت‌های ناحیه بسیج بافق نیز حضور داشتند.
پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و بخشی از بیانیه بسیج جامعه زنان توسط مجری قرائت شد.
در تمام این سال‌ها استعمارگران غربی تلاش زیادی را برای محروم ساختن زنان ایرانی از این ارزش والای الهی انجام داده اند، اما زنان قهرمان و بیدار ایران با مقاومت در برابر آن‌ها نشان داده اند که حاضرند از جان خود بگذرند، ولی از عفت و حجاب خود هرگز. همچنین دراین بیانیه، بسیج جامعه زنان بافق نکاتی را به عنوان مطالبات اساسی به مسئولان کشور و استان یادآوری نمودند.
پس از آن گرود سرود مدافعان حریم فاطمی سرود زیبایی را در وصف چادر و حفظ آن کردند. سپس حجت الاسلام ابراهیم تفکری سخنرانی خود را آغاز نمود و گفت: زن باید محبوب باشد و این محبوبیت زن از مرد بیشتر است و بعضی از زنان راه محبوب شدن را اشتباه انتخاب می‌کنند و گمراه میگردند. طبق روایات زن باید آراسته باشد و آرایش و زینت کند، ولی برای همسر و محرم خود نه نامحرمان. راه محبوب شدن زن طبق فرمود: ه خداوند در آیه ۵۹ سوره احزاب حفظ عفت و حجاب است تا آن‌ها به عفت و حرّیت شناخته شوند و از تعرض و جسارت هوس رانان آزار نکشند.
وی در ادامه بیان کرد زن مانند دُرّی است در دریا و برای اینکه به لجن آلوده نشود باید درون صدف باشد واین صدف حجاب اوست. چادر محافظ شخصیت و ارزش زن است.
حجت الاسلام تفکری در جواب به کسانی که می‌گویند دلت پاک باشد ظاهر مهم نیست؟!، گفت: مگر میشود دل پاک باشد و ظاهر ناپاک؟! و این نفاق است. خداوند در قرآن کریم ۵۲ بار کلمه "آمنوا" آورده و در ادامه آن "و عملوا الصالحات" گفته، پس عمل نیز مهم است. همچنین از کوزه همان تراود که در اوست.
وی در پایان جهت حسن ختام سخن شهید جعفر زاده را بیان کرد که فرمود:  هر چادری که ما زمین می‌گذاریم به استعمار کمک کرده ایم که راحت‌تر در کشور نفوذ کند و آسیب برساند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات