خبرهای داغ:
مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر فاطمی همزمان دهه کرامت و با حضور شاعران آیینی کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۲۳۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر فاطمی همزمان با دهه کرامت ظهر امروز در سالن جلسات همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی (ره) برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، محمدعلی مجاهدی پیشکسوت شعر آیینی ایران، شاعران و مداحان اهل‌بیت (ع) غلامرضا سازگار، جواد موحدیان قمی، حمیدرضا برقعی، حاج علی خورشیدی و حاج علی انسانی حضور داشتند.

در این مراسم شاعران جوان، پیشکسوتان شعر آیینی نیز به شعرخوانی پرداختند که از شاعرانی از جمله محمدعلی مجاهدی، حمیدرضا برقعی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مبارز، علی حقیقی، سیده نرگس میر فیضی، محمدجواد اللهی پور، مینا شعرخوان، محمد کاوه، فاطمه عارف نژاد، محمد سلیم نژاد، فاطمه بیرانوند، فاطمه غلام پور، امین بهاری زاده، محمدرضا حسین زاده، شهره انجم شعاع تقدیر به عمل آمد.

همچنین محمدجواد شرافت شاعر آیینی به عنوان مجری این مراسم و حاج علی انسانی به مداحی در این کنگره پرداخت.
 

ارسال ۸۰۰ اثر از ۳۷۰ شاعر به کنگره شعر فاطمی

دبیر علمی کنگره شعر فاطمی در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار داشت: ما وظیفه‌داریم در تکریم حضرت معصومه (س) و کرامات ایشان تمام توانمان را به کار بگیریم.

جواد محمد زمانی با بیان اینکه امسال استقبال خوبی از این کنگره به عمل آمد افزود: خوشحالیم که امسال ۸۰۰ اثر از ۳۷۰ شاعر به این کنگره ارسال شد و این موضوع نشانه‌ای بسیار خوب و امیدبخش است.

وی با تأکید بر اینکه با این استقبالی که از این کنگره شد در آینده قطعاً افق روشنی را در شعر کشور خواهیم دید، اضافه کرد: استاد محمدعلی مجاهدی به عنوان پدر شعر معاصر برشمرد بوده و بیشتر شاعران معاصر آیینی شاگرد این استاد بزرگ هستند، امیدواریم که در سال‌های آینده این کنگره را در ابعاد جهانی برگزار کنیم.

 
نقش پررنگ برگزاری کنگره‌های شعر در ارتقای شعر آیینی

استاد شعر آیینی کشور در این مراسم، برگزاری مراسم‌هایی باشکوه ازاین‌دست را بسیار پراهمیت برشمرد و اظهار داشت: این نوع مراسمات که در مسیر تبلیغ و تبیین مکتب شیعی بوده می‌تواند برای کسانی که دلشان برای اهل‌بیت (ع) می‌تپد امیدبخش باشد.

محمدعلی مجاهدی با بیان اینکه شعر آیینی می‌تواند به‌تدریج شگفتی‌هایی را خلق کند، افزود: این نوع کنگره‌ها می‌تواند گوهر نهفته در فرهنگ فاطمی را به زبان شعر و هنر به تصویر بکشد.

وی خاطرنشان کرد: لازم بوده که از تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و معاونت فرهنگی این نهاد مقدس به خاطر گام محکمی که در این زمینه برداشته‌اند نهایت تشکر صورت گیرد تا انشاالله این کنگره منجر به تشکیل دبیرخانه دائمی شعر کرامت شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها