خبرهای داغ:
طراح مد و لباس گفت: باید هنرمندان در حوزه عکاسی و طراحی وارد شده و با طرح و ایده‌های هنری به تبلیغ عفاف و حجاب بپردازند.
کد خبر: ۹۱۵۵۱۷۹
|
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

 

 

فاطمه صادقیان  طراح مد و لباس در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان درباره اهمیت حجاب و عفاف گفت: مقوله حجاب مربوط به زمان خاصی نیست که فقط در یک هفته تبلیغات و کارهای فرهنگی درباره آن انجام شود و تاثیرگذاری هم داشته باشد بلکه باید تبلیغات فرهنگی دائمی و مستمر در سطح جامعه انجام شود.

 وی افزود: برای تاثیرگذاری، باید تبلیغات حجاب به طورغیرمستقیم و نامحسوس انجام شود همچنین استفاده از هنر به علت القاء خاص به مخاطب، می تواند بر رشد حجاب جامعه تاثیر بیشتری داشته باشد. زیرا هنگام مشاهده عکس ذهنیت مثبتی در مخاطب ایجاد می‌شود.

صادقیان با بیان اینکه سال 87 در فرهنگسرای نیاوران نمایشگاهی با عنوان حجاب و عفاف استوره‌های نوربرگزار شد که میزان تاثیر عکس در ذهن مخاطب مورد آزمایش قرار گرفت. اظهار کرد: در این نمایشگاه عکس خانمی که در حال اقامه نماز با چادری منقش به گلهای آفتابگردان نمایش گذاشته بود خانمی که در طول عمرش نماز نخوانده بود و حجاب مناسبی نداشت عنوان کرد که با مشاهده این عکس دچار تحول شده ام و تصمیم دارم که با چنین چادری نماز بخوانم.

طراح مد و لباس ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب درباه هنر می‌فرمایند که امروز هنر پازل گمشده حجاب است؛ به همین دلیل باید هنرمندان در حوزه عکاسی و طراحی وارد شده و با طرح و ایده‌های هنری به صورت دائم و غیر مستقیم به تبلیغ عفاف و حجاب بپردازند.

وی درباره علت برخی‌ بی حجابی‌ها در جامعه بیان کرد: علت رشد بی حجابی در جامعه عقب نشیتی تبلیغات حجاب است، رهبر معظم انقلاب در سال 70 به تمامی ارگانها و نهادها دستور دادند که حجاب و عفاف را سرلوحه کارشان قرار دهند و تمامی ارگانها مانند آموزش و پرورش، بسیج و سپاه قسمتی از بودجه‌های فرهنگی را صرف عفاف و حجاب کنند، اقداماتی صورت می‌گیرد اما چون در قالب هنر نیست اثرگذاری کمتری دارد.

صادقیان ابراز کرد: باید مد  و لباس از طبقه مرفه به دیگر طبقات جامعه رواج پیدا کند زیرا هیچ فردی از طبقه پایین جامعه الگوبرداری نمی کند بنابراین باید برای فعالیت های هنری عفاف و حجاب طبقه مرفه مدنظر باشد.

طراح مد و لباس با بیان اینکه دشمنان انقلاب بودجه‌های هنگفتی برای تبلیغ بدحجابی از طریق تبلیغات، بیلبوردها، فیلم‌ها، فضای مجازی وشبکه‌های اجتماعی هزینه می‌کنند که باید به مقابله با آن پرداخت. گفت: متاسفانه ارگانها و نهادهای مرتبط با فرهنگ بر این باورند که در حال حاضر مقابله با این هجوم فرهنگی اثر ندارد.

وی درباره اقدام و عملکرد خود گفت: ما برای رشد حجاب و عفاف طرحی را در کل مدارس دخترانه در دستور کار داریم، از جمله نصب عکس حجاب  در نمازخانه‌های مدارس، اهدای تمبر حجاب به دانش‌آموزان که در حال انجام است، تربیت درست نسل جدید بسیار اهمیت دارد زیرا آنان می توانند بر نسل گذشته اثر بگذارند.

صادقیان در پایان خاطرنشان کرد: درباره رشد حجاب و عفاف باید آموزش و پرورش نخستین هدف باشد زیرا به عنوان اولین ارگان تربیتی نقش مهمی در گسترش مسائل فرهنگی نظیر عفاف و حجاب دارد، البته تبلیغ حجاب باید دائمی و نه مقطعی باشد و برای این مساله باید هزینه کرد،  امید می رود که بین ارگان‌ها و مراکز مسئول ترویج حجاب و عفاف و آموزش و پرورش تعامل بیشتری به وجود آید.

ارسال نظرات