رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز:

طیّب سازی جامعه در سایه عفاف و حجاب بانوان محقق می شود

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با اشاره به اهمیت پیاده سازی عفاف و حجاب در جامعه به عنوان بزرگترین رسالت بانوان گفت: طیّب سازی جامعه در سایه عفاف و حجاب بانوان محقق می شود.
کد خبر: ۹۱۵۵۱۴۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، هفته عفاف و حجاب اختصاص به یک واقعه تاریخی ندارد. بلکه یک امر دینی و قانونی در نظام اسلامی ایران است. آن چنان که پاسدار چگینی در خصوص هفته عفاف و حجاب و ضرورت می گوید: حجاب به عنوان یک امر ضروری برای بشر با هدف پیاده سازی عفاف و امنیت روانی و اجتماعی تعریف شده است. مسأله ای که همواره مورد تأکید کارشناسان و آگاهان امر است.

به عنوان رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز بفرمایید  نظر شما در خصوص اهمیت پیاده سازی عفاف و حجاب در جامعه چیست؟

به جرأت می توان گفت که طیّب سازی جامعه در سایه عفاف و حجاب بانوان محقق می شود. اینکه هر یکی از بانوان به این معنی و مفهوم کلی برسند که باید نسبت به تکالیف شرعی و قانونی خود در حوزه حجاب و عفاف خود را ملزم و متعهد بدانند این مطلب زمینه ساز یک جامعه عاری از تنش و ناهنجاری های ممکن از بی عفتی می شود. 

در عین حال باید بگویم، عفاف و حجاب الزامی تنها برای بانوان نیست. در این میان مردان نیز تکالیف ویژه ای دارند با وجود این سهم زنان به عنوان قشر موثر جامعه به ویژه در نهاد خانواده بیشتر جلوه می کند.

به عنوان یک کارشناس حوزه بانوان بفرمایید اهمیت نام گذاری هفته عفاف و حجاب در تقویم کشورمان از کجا ناشی می شود؟

هر ساله از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ تیر، به عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است و  ۲۱ تیر،  روز ملی عفاف و حجاب است، که علت این نامگذاری به واقعه گوهرشاد در سال ۱۳۱۵ برمی‌گردد. قیام مردم مشهد علیه قانون کشف حجاب رضاخان در مسجد گوهرشاد مشهد نشان داد که مردم ایران خواهان حفظ عفت و حجاب در سایه دین مبین اسلام هستند.

به واقع توطئه کشف حجاب یکی از نیرنگ های دشمنان اسلام در طول تاریخ معاصر ایران است. طرح اسلام زدایی و جایگزین ساختن ارزش هایی برمبنای لیبرالیسم از سیاست های انگلیس با اجرای رضاخان در ایران بود. سال ۱۳۰۷ مجلس در ۶ دی ماه، قانون متحدالشکل شدن لباس برای زنان و مردان را تصویب کرد. طی این قانون مردان ملزم به پوشیدن کت و شلوار و زن ها نیز نیز باید کشف حجاب می کردند.

بفرمایید، ضرورت پرداختن به مقوله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی چیست؟ 

حجاب از جمله انجام واجبات و ترک محرمات است و به عنوان شاخص در جامعه اسلامی می باشد. به عبارت دیگر، رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بیانگر هویت زنان مسلمان است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، می توان عفیف و نجیب بود و در عین حال مرکز جامعه بود  و تمامی این ها در صورتی محقق می‌شود که زن هویت اسلامی خود را بشناسد.

هویت اسلامی زن ایران پیوند خورده با ارزش های دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی است. آن چنان که تاریخ نشان می دهد که چگونه مادران، خواهران و دختران شهداء با حضور پررنگ خود در عرصه جهاد، خوش درخشیدند.

به نظر شما، پیامدهایی که بی حجابی و بی عفتی در جامعه به همراه دارد، چیست؟

اولین پیامد بی حجابی و بی عفتی، ایجاد نا امنی برای زن در جامعه و بی نظمی در امور جامعه است. اینکه زن، مظاهر زیبایی خود را در اختیار تمام جامعه قرار دهد و تمام چشم ها را به دنبال خود بکشاند، نخستین آسیب را به خود وارد می کند.

در طول تاریخ زنان مومنه و آگاه و اندیشمند بسیاری بودند و هستند که در سایه امنیت حجاب و عفاف در صحنه های علمی، اجتماعی و سیاسی ورود کرده اند. مدارک علمی را اخذ کرده اند و هر یک صاحب اندیشه و راهبری هستند. بهانه ای برای بی حجابی برای بانوان وجود ندارد که امنیت و آرامش خود، خانواده و جامعه را با باور به بی عفتی از بین ببرند.

به واقع سرمایه گذاری دشمن بر حجاب و عفاف و پوشش زنان ایرانی همواره وجود دارد. رسالت اجتماعی زن طیب سازی جامعه است و دشمن این را هدف قرار داده تا زنان بی عفت شوند و اگر زنان بی عفت شوند کرامت انسان و تکامل آن زیر سوال می رود، چرا که زن انسان ساز است و تربیت نفس را انجام می دهد و اگر تربیت نسل را انجام ندهد، جامعه مورد هجمه های متعدد قرار می گیرد.

به عنوان سوال پایانی، ارزیابی شما از عملکرد دستگاه های اجرایی نسبت به مقوله عفاف و حجاب چیست؟

در راستای عملکرد دستگاه های دولتی و غیردولتی در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه و استان البرز باید بگویم، در استان البرز بیش از ۲۶ نهاد متولی امر عفاف و حجاب هستند و متاسفانه وضعیت مطلوبی از عملکرد آنها نداریم. به جرأت می توان گفت که جزیره ای کار کردن فایده‌ای ندارد و  موفق بودن در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مستلزم اعتقاد قلبی به مسأله حجاب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار