امام جمعه بندرلنگه با بیان اینکه رعایت عفت و حجاب سلامت جامعه را تضمین خواهد کرد، گفت: امروز مسئله نفوذ عفت و حجاب زنان و مردان ما را هدف قرار داده و به صورت حساب شده عمل می کند منجر به کمرنگ شدن تمام ارزش های اسلامی ایرانی در بین خانواده ها می شود.
کد خبر: ۹۱۵۵۱۰۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ اجتماع عظیم مدافعان حریم خانواده با شعار محوری عفاف و حجاب،میراث ایرانی، گرایش جهانی با حضور حجت الاسلام سید محمد جواد رکنی امام‌ جمعه بندرلنگه، محمد تاور،جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه، حجت الاسلام شمس،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج و دیگر مسئولان شهرستان و با حضور پرشور مردم در فرهنگسرای این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد جواد رکنی، امام‌ جمعه بندرلنگه با اشاره به قیام خونین مسجد گوهرشاد و دو هزار شهید عفاف و حجاب، اظهار کرد: حجاب از احکام ضروری دین مبین اسلام است و محافظی در برابر هرزگان،چشم چران ها و دل های بیمار است که زن مسلمان را در برابر چنین ناهنجاری هایی حفظ می کند.

امام‌ جمعه بندرلنگه ضمن تاکید به رعایت حجاب گفتار، رفتار و اخلاقی از سوی زنان در جامعه، تصریح کرد: زنان در جامعه و در محیط بیرون از خانه باید شایسته و محکم صحبت و رفتار کنند که دل های بیمار را به هوس رانی برانگیخته نسازند.

وی با یادآوری رعایت حجاب از سوی مردان، گفت: حجاب مختص زنان نبوده و نیست و مرد اگر میخواهد همسر آن عفیف و پاکدامن باشد خود باید عفت و حجاب خود را رعایت کند لیکن دشمن با وارد کردن ابزارهای همچون ماهواره و فضای مجازی به راحتی در خانه و در بطن خانواده و جامعه ی ما به راحتی و بدون هیچ هزینه ای نفوذ کرده است تا جوانان و خانواده های ایرانی را نسبت به این ارزش مهم بی تفاوت سازد.

حجت الاسلام رکنی افزود: حجاب یک مسئله فردی نیست بلکه مسئله اجتماعی و همگانی است بعضا در شبکه های اجتماعی شاهد ترویج بی حجابی و بی بندوباری در جامعه هستیم که به صورت تعمدی و حساب شده عمل می کنند و بسیاری از این کلیپ های ترویج بی بندوباری ها با هدف خراب کردن جلوه حجاب در بین مردم و بی تفاوت ساختن آنها نسبت به عفت و حیا با پول همراه است.

وی بیان کرد: در بین مدافعین حریم خانواده، تصریح کرد: نفوذ در مسئله حجاب منجر به کمرنگ شدن ارزش های اسلامی، ایرانی شده و لذا برای اینکه جامعه و زندگی سالمی داشته باشیم باید در پرتو عفاف و حجاب حرکت کنیم و اگر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه سازیم.

امام جمعه بندرلنگه افزود: نیروی انتظامی به عنوان ارگان امنیتی در مسئله اگر به معروف ونهی از منکر در این زمینه تنها و بدون حمایت است همه مردم به عنوان عامران امر به معروف و نهی از منکر عمومی نباید باید در این مسئله با هدف تاثیر گذار قدم بردارند و این مسئله را در جامعه نهادینه سازند.

حجت الاسلام رکنی خاطر نشان کرد: عده ای رعایت حجاب را اختیاری می دانند و بر رعایت آن اهمیت چندانی قائل نیستند این در حالی است که در جامعه اسلامی اگر ما دین اسلام را پذیرفته و قبول داریم ملزم به رعایت تمام موازین و قوانین آن هستیم.

در پایان این مراسم به اسامی معصومه و فاطمه معصومه و تعدادی از شرکت کنندگان در مراسم بع قید قرعه جوایزی اهدا شد.

ارسال نظرات